Снимка: Flickr
fallback

Двигателят с вътрешно горене все още е най-разпространеният при автомобилите. И ще е така още доста време, макар електромобилите да стават все по-популярни и отделни държави да планират забраната за продажби на превозни средства с ДВГ след няколко години.

Вече има все повече хора които отричат конвенционалните двигатели, за сметка на електрическите, при това - не само от екологична гледна точка. Феновете на електромобилите освен всичко друго изтъкват техният моментален въртящ момент и по-добрата им динамика. Но пък кой не се е вълнувал от невероятния гърлен звук на масивен двигател или от свистенето на добре "надуто" турбо.

Така или иначе, двигателят с вътрешно горене все още е тук и ще ви разкажем няколко любопитни и забавни факта за него:

Семпъл процес в комплексен механизъм

Докато двигателят с вътрешно горене има много компоненти и става все по-сложен от инженерна гледна точка, процесът на възпламеняване на горивото е един елементарен процес. И може да бъде използван в много други приложения, освен да задвижва автомобил.

Оръдието като ДВГ

Артилерийските оръдия, например, използват същия принцип на възпламеняване, за да изстрелват гюлета или снаряди. Или поне тези в миналото, тъй като сега технологиите са по-сложни. При някогашните "топове" гюлето се слагало в цевта, заедно с барут. Когато барутът се възпламени, създава горещи газове, които изстрелват гюлето с висока скорост.

Двигателят в космоса

Един двигател с вътрешно горене би могъл да се използва и в открития космос, макар, че може да отбележите липсата на един много важен компонент - там няма кислород. Така че, освен с гориво, би трябвало да имате и резервоар за кислород. Точно както се случва при ракетите...

Още по темата четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

25

Въй Въй Въй

преди 3 години

Хе хе аз също се засили да следя и да си правя сметки за Model 3. Тествах я за 5 секунди 100 мили в час. Абсолютно изчадие адово и това беше моделът с голяма батерия не спортната. Както и да го смятам ще си купя AMG или M3 и колкото и да ми искат пътна такса и застраховка в Англия ще ми излезе по евтино от елемтромобил. За съжаление ДВГ-то ще е с нас до 2050. И това е официалната информация за западните държави както и източна Европа.

24

вятър работа

преди 3 години

Танто за кукуригу! ДВГ ще го има докато има петрол в недрата. 40 -50 г. още. Дори 10-15 страни да го забранят другите ще го ползват още повече. 90 милиона барела дневно , които сега се горят , се равняват на поне 1500 нови ядрени реактора па 1200 мегавата. Слънцето и вятъра са си точно вятър работа. Не виждаме да се строят с ускорени темпове. А един такъв се строи поне 10 г.

23

Анонимен

преди 3 години

Единственият аргумент подкрепящ твърдението в заглавието е, че се интересуваме от гърления звук на някакъв масивен ДВГ. Несериозно.

fallback