Снимка: Pixabay
fallback

Преди да ви представим тези мотори, които са произведени от едни от най-големите автомобилни компании на света, трябва да направим важна уговорка. Определението "чупещ се и ненадежден двигател" е доста условно.

Често много рано и без видима причина от строя излизат не всички, а само част от моторите от определено семейство. Съответно, постепенно се събира информация за това, кое при тях се чупи най-често. В същото време оставалите двигатели от този модел без проблем изкарват заложения от производителя ресурс.

На света няма примери за семейство двигатели, при което половината произведени мотори да се развалят още докато са в гаранция. Производителите бързо взимат мерки и пускат все по-усъвършенствани и съответно по-здрави агрегати, защото в противен случай страда репутацията на съответната марка.

В случая ще се спрем само на стандартни мотори, които са широко разпространени и съответно добре познати. Сред тях не попадат жертви на даунсайзинга като 3-цилиндровия 1.0 R3 на Opel, който е много проблемен, както страдащият от прегряване Ford 1.0 Ecoboost.

1.4 TSi/TFSi, семейство EA111 - Volkswagen

Поставя се още на Audi, Skoda и Seat.

Този мотор от 2007 година се смяташе за съвременен и напредничав, като спечели награди като "Двигател на годината" и "Иновациия на годината". За съжаление, блестящите инженерни решения не бяха подкрепени от висока надеждност, поне в ранния му период. Много от моторите се повредиха още преди да изтече гаранцията.

Турбодвигателят се използва от много модели на концерна, включително от Skoda и Seat. Големият му проблем е ангренажната верига, която се разтяга още на 60 000 км. Обтегачът също често е дефектен и понякога се стига до прехвърляне на 1-2 зъба, след което клапаните се срещат с буталата.

Към това трябва да бъдат добавени чувствителност към качеството на горивото, склонноста към коксуване, висок разход на масло плюс възвратен клапан, който излиза от строя. Същото се отнася и за междинния охладител на турбината. Общо взето, бедата може да дойде от няколко източника.

Двигателите 1.4 ЕА111 се произвеждат до 2012 година, когато VW ги заменя със сериозно модернизиран агрегат от семейството EA211 с ангренажен ремък. Към него претенциите са мното по-малко, въпреки че не всички проблеми са отстранени. Буквите TSi обаче и до ден-днешен стряскат много собственици.

1.8 TSi, 2.0 TSi, семейство EA888 - Volkswagen

Поставя се още на Audi, Skoda и Seat.

По-големите "братя" на мотора 1.4 са сходни като конструкция, така че логично повтарят и повечето от техните проблеми. В случая става дума за второто и третото поколение на двигателя. Особено кошмарно е второто поколение, при което се стига до подмяна на буталата още в гаранционния срок. Причината е, че са прекалено тънки. Разходът на масло понякога достига до литър на 500 километра пробег.

При третото поколение разходът на масло е намален, но не чак толкова - литър на 3000 км. Остават сериозни въпроси към налягането на маслото (или по-скоро за разликата в налягането вежду горивната камера и картера). Износват се шийките на разпределителния вал, а също така увреждат се и соленоидните клапани. Добавете течовете на водната помпа и термостата, както и обратния клапан на сепаратора на маслото за вентилационната система на картера.

Тези два двигателя не се препоръчват за закупуване при автомобил на старо, тъй като има рискувате след няколко месеца ще се наложи основен ремонт. Ако обаче са здрави, те работят отлично и всички са доволни.

Още по темата четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

41

БМВ е39 528i

преди 3 години

М52Б20 TÜ с чугунов блок,това няма трошене ,ако 150 кончета са малко,взимаш M52B28 TÜ 193 коня и си я караш докато стане милион. Ако много ти бъркат в джоба ,сменяш с М57Б30Д 218 КС или слагаш газ.Дачий Дъстъри по 100 коня джип ,то това не може да откине на магистрала ,та камо ли по пресечена местност. Хуидай и Киа по 80-120 кончета,старата баба Яга БМВ е39 ги изяжда направо. Вие да сте виждали 15 годишна румънска или южно коте иска кола на какво мяза? Немски 6-стак бензин или дизел е истината.

40

Анонимен

преди 3 години

Естествено че има стари машини. Ако нямаше, още щеше да си на парен двигател.

39

Анонимен

преди 3 години

Тези които са просрочили заложения им ресурс, както и тези, които не са поддържани по належащия ред.Модерните системи за проектиране, дават много точни резултати за параметъра жизнен цикъл на агрегатите и производителите много точно знаят какво предлагат. Надценените си продукти, продава с реклама, име и градски легенди за безсмъртни двигатели на еди кой си производител.няма стара машина, има не поддържана. Но понеже спират производство на части, променят се изискванията, излизат от употреба.

fallback