Снимка: БГНЕС
fallback

Продажбите на нови електромобили, както и на стандартни и зареждащи се (plug-in) хибридни модели в Европа за първи път в историята са повече от дизеловите модели. Това показват данните за септември, публикувани от агенция JATO Dynamics, цитирани от Automedia.

Според тях търсенето на автомобили с бензинови и дизелови двигатели през миналия месец е спаднало драстично в сравнение със същия период на 2019 година. Това се отнася най-вече за дизела, чийто продажби са под 25%. При бензина те са 47% (59% преди година). За разлика от тях, електрифицираните модели вече са над 25%, което е два пъти повече от септември 2019 година.

Броят на продадените нови хибриди и електромобили за септември е 327 800 от общо реализирани на пазара 1,3 млн. автомобила (+1%) за същия период на миналата година. Като цяло обаче за първите 9 месеца на 2020 година спадът на пазара в Европа все още е сериозен - 29%.

„Електрификацията най-накрая се случва, като това до голяма степен се дължи на политиката на правителства в ЕС за стимулиране на тези автомобили. На свой ред, потребителите вече са готови да възприемат новите технологии", категоричен е глобалният анализатор на JATO Dynamics - Фелипе Муньос.

Японският производител Toyota е с най-много продажби електрифицирани автомобили (предимно хибридни), но Volkswagen Group отбелязва бърз растеж с повече от 40 300 бройки, реализирани през септември.

Кросоувърите продължават да са най-търсени, като заемат 41,3% от пазара. Лидери са Renault Captur, Peugeot 2008 и Ford Puma, но при моделите като цяло лидерът си е същият - Volkswagen Golf. При електромобилите Tesla Model 3 е начело с 15 702 продажби, следван от Renault Zoe и Volkswagen I.D. 3, който се изкачи на трето място.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

24

Анонимен

преди 3 години

Па ще строим ТЕЦове и това е.

23

...

преди 3 години

На *** за иновативни технологии и екология не му говори. "Отпушва" новия внос дизеларка, като маха DPF и ако може с крадена нафта за ЮМЗ да я дъни. Верно отзад димната завеса е като на горски пожар, а като е паркирана маслото тече ли тече...Ел. автомобилете стават масови. До 2г на пазара големите производители изкарват половинат модели електричски. Тогава ще цената ще е конкурентна и за радост на *** n-та ръка печка ще е тънка - "купи си дизел, много са яки"

22

Анонимен

преди 3 години

Само Бай *** е за дизелите и мръсния въздух, не случайно е на първо място в Света по смъртност!Много коментиращи и специалисти, но явно никой не е пипал електричка

fallback