Снимка: БГНЕС
fallback

Непрекъснато растящата популярност на хибридните автомобили логично доведе до увеличение на техния брой на пазара. Оказва се обаче, че обявените от производителите нива на вредни емисии при тези превозни средства изобщо не отговарят на истината, тъй като са в пъти по-високи.

Разработката на зареждащи се хибриди (PHEV) предполага, че поне през част от движението си те ще използват само електричество и едва след като зарядът в батериите им се изчерпи, ще се включва двигателят с вътрешно горене. И тъй като по-голямата част от шофьорите всекидневно изминават сравнително малки разстояния, ще им е нужен само електромотор. Съответно, изхвърлените СО2 ще се минимални.

Оказва се обаче, че това съвсем не е така, като причината не е само в автомобилните компании. При тестове на своите PHEV-хибриди те използват официалните програми - WLTP и NEDC, които не само са общопризнати, но се използват и за формиране на политиката в производителите в автомобилната индустрия.

Проучване на екип от американски, норвежки и германски автомобилни експерти обаче показва шокиращи резултати. Те са проучили над 100 000 хибриди (PHEV), като част от тях са собственост на големи компании и се използват като служебни коли, а другите принадлежат на частни лица. Последните са предоставили информацията за разхода и вредните емисии на своите автомобили напълно анонимно.

Изследването е проведено в държави с различни климатични условия - САЩ, Канада, Китай, Норвегия, Нидерландия и Германия, като е засегнало 202 хибридни модела от 66 марки. Отчетени са и разликите в пътищата, инфраструктурата и шофирането в отделните страни.

Резултатите показват, че в Норвегия хибридите отделят с 200% повече вредни емисии от посоченото от производителя, докато в САЩ превишението на посочените от производителите стойности се колебае между 160 и 230%. Рекордьор обаче е Нидерландия, където средният показател е 450%, като при някои модели той достига 700%.

Сред възможните причини за високите нива на СО2 е посочена и още една неочаквана причина. Ако в дадена държава инфраструктурата от зарядни станции е слабо развита, то шофьорите не прибягват до редовно зареждане на акумулатора и използват хибридите като стандартни автомобили. Така похарчените пари за превозно средство със смесено задвижване (ток и гориво) не се изплащат никога.

Друг извод от изследването е, че хибридният автомобил губи своята ефективност при големи ежедневни пътувания. Затова, преди да бъде закупен такъв модел, собствениците му трябва отчетат режима му на използване.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

23

Анонимен

преди 3 години

Нормалните хибриди са безмислени, по-добре дизел или някой както каза газ. Вижте обаче плъгин с безплатно зареждане на работа за града си е перфектен ако паднат цените, ако карате извънградско предимно или пак дизел или газ.

22

Tuz

преди 3 години

Вижте, хората не са ***, а пък специално по-богатите нации са и по-практични от нас. Гледам Мобиле.бг - хибриди (Lexus RX450) на всеки трети му е монтирана газова уредба, въпреки че е хибрид, при това най-висок клас. Питам се защо ли?

21

Ковача

преди 3 години

За мене този вид автомобили са инженерна недомислица. Реално вкарваш 2 агрегата на задвижване електромотори с батерии и отделно двигател с вътрешно горене. Значи нито електричка нито е с двигател накрая едно нищо. Никой не говори за поддръжката и усложнената технология в автомобила килограми в повече и така нататък. Напълно съм съгласен с колегата отдолу който спомена газовата уредба. За тия които не знаят при каране на газ не се отделят вредни газове няма излишни електромотори батерии и така на

fallback