Снимка: БГНЕС
fallback

Всеки един автомобил с течение на годините губи от цената си. Но ако преди собствениците на превозното средство го използваха дълго време, сега на вторичния пазар все по-често се срещат коли на три-четири или пет години. Някои от тях се продават за 60% от първоначалната им стойност, но други не успяват да постигнат дори 30%. От какво зависят тези загуби в цената, разкриват експерти на пазара на автомобили на старо.

На първо място цената зависи от състоянието на автомобили и неговите технически характеристи. Също така много важни са марката и модела на продаваната кола. Например, някои автомобили за 5 години губят до 50% от стойността, докато при други намалението е по-малко - до 20%.

Както показват изследванията, за първите 3 години на експлоатация моделите губят между 15 и 40% от първоначаната си цена. Ако един автомобил с бензинов двигател струва 10 000 евро като нов и изминава до 20 000 км на година, то стойността му пада с около с около 830 евро на година. Така се получава, че една кола на 3 години вече струва около 7500 евро при пробег от 60 000 км. А на практика тя почти не се отличава като технически характеристики от напълно нов автомобил.

За определяне на цената пазара на автомобили на старо влияят няколко фактора. Основният е политиката на автомобилния производител. След 3-4 години ползване на даден модел излиза негова обновена версия, а понякога и следващо поколение. Това автоматично означава, че предишният модел поевтинява още като нов с 15-30%.

Важно е и качеството на продаваните автомобили. Не е тайна, че преди 10 и повече години то беше далеч по-високо, докато сега собствениците често се жалват от проблеми и дефекти още на новите си коли. Това се случва дори при само година ползване, което също оказва влияние. Има модели, като китайските например, които на 5 години са загубили до 70% от първоначалната си цена.

Още по темата четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

42

komitataе в политика

преди 4 години

като всичко останало и тук цените са високи сравнения с останалите държави-разни чипосани курници н а по 10 години с епродават за по 6-7 бона в евро

41

До Йуу

преди 4 години

И как ще стане такова ограничение при положение, че сме колония на Германия? Ако сложим лоши условия за немските автомобили, Меркел звънка една шайба на Бойко и правим каквото Меркел каже.

40

Анонимен

преди 4 години

Поредната статия със спорна и безполезена информация.В Германия е нормално да се спазариш с дилъра за 20% отстъпка на автомобил на 0 км. Ако се спазарите да бъде регистриран автомобила за няколко дена или няколко месеца на името на автокъщата, отстъпката може да стане и 30-35%, а автомобилът да е на примерно 3000 км. След 3 години вече колата е на 40% от първоначалната цена.

fallback