Снимка: архив Reuters

Според мнозина, електронните системи за помощ на водача са загуба на пари за опции със съмнителна надеждност. Те често карат "щастливия" собственик по-често да посещава сервизите и да си създаде сериозни трудности, ако реши след известно време да продаде колата автомобила си.

Освен това, много от тези системи не работят в реалния свят или ползата им е минимална, ако въобще има такава. Което не е нищо ново. Не всички собственици на автомобили одобряват работата им (или самото им съществуване) в съвременните превозни средства,у което личи от проведено наскоро проучване.

Въпросното изследване на JD Power в САЩ засегна 20 хиляди собственици на автомобили от 2019 г. След първите 90 дни от покупката им те споделиха своите виждания за работата на 38 електронни системи.

Най-много оплакванията предизвикаха асистентът за поддържане на избраната за движение лента и нейните производни. 23% от анкетираните намират такива системи за досадни, от които 61% просто ги изключват. Други 21%, които са по-малко радикални и не смятат работата на асистенти за досадна, тъй или иначе също са спрели да използват тази функция.

Като цяло броят на тези, които са прекъснали работата на тези системи, надхвърля една трета от анкетираните. Проучването също така повдигна въпроса за удовлетворението от Apple CarPlay и Android Auto системите. От всички респонденти 69% притежават автомобили с такива системи, като 68% от тях са оттоворили, че в следващия си автомобил биха предпочели да имат стандартна навигационна система.

Въпреки това, бяха идентифицирани няколко лидера, в които електронните системи за помощ и тяхната работа в най-голяма степен са се харесали на собствениците: Hyundai Kona, Toyota C-HR, Kia Forte, Chevrolet Blazer, Porsche Cayenne, Ford Expedition. Най-много точки обаче събра Kia Stinger - 834 от 1000 възможни.

Още новини от света на автомобилите четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase