Снимка: FIAT
fallback

Корпорацията Fiat Chrysler Automobiles (FCA) обяви намеренията си да инвестира 700 млн. евро в модернизацията на завода Мирафиори в Торино с цел производство на ново поколение на FIAT 500, оборудвано с електрически силов агрегат. Плановете на италианците са годишно от конвейера да слизат 80 000 машини.

Във FCA се надяваха сливането с Groupe Renault да им помогне именно за производството на електромобили - нещо, с което французите се справят отлично на пазара в Европа. В крайна сметка обаче преговорите се провалиха заради несъгласието на Nissan и сега италианците ще трябва да се оправят сами.

Идеята за електрификация на FIAT 500 се дължи на факта, че продажбите на този модела продължават да растат (+15%) въпреки преклонната му възраст - той се произвежда още от 2007 г. През 2013 г. компанията представи електрическа версия на хечбека за американския пазар, но се оказа, че тя носи големи загуби - над 10 000 долара от всяка произведена бройка.

Това принуди тогавашният бос на FCA - покойният вече Серджио Маркионе, да помоли американците да не си купуват FIAT 500е, който и без това беше със скромни технически характеристики. Хечбекът предлагаше пробег от едва 135 км на цена от 33 000 долара, докато конкурент като Nissan Leaf изминаваше 2 пъти повече и струваше 30 000 долара.

Още информация и снимки вижте в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

8

Пепа

преди 4 години

*** тва сериозно ли?

7

Lithium

преди 4 години

Цена 95$/кгЗа батерии на една кола 10кг.Световни запаси 53млн. тона.Електроавтомобилите не са скъпи заради батериите.

6

Fool

преди 4 години

До Анонимен 6Тесла никога не са имали масово производство и никога няма да настигнат големите компании. А за електрическите автомобили е ясно и на луната, че още им е рано да пробият. Цената им не е конкурентна заради цената за развитието. Но пък виж Тойота отдавна са на пазара на хибриди и надали да на загуба. Въпроса не е дали някога ще минем от хибрид към електричка, а кога точно. Нефта не е вечен, ясно е че трябва да има алтернатива, а защо не тя да е и горивната клетка.

fallback