Снимки: Reuters
fallback

Случи се отново – перфектният автопилот на Tesla разби поредния автомобил, докато ръцете на шофьора му не са държели волана.

Инцидентът се е случил на първи март във Флорида, но властите го обявяват чак сега, след края на разследването. Според информацията им, шофьорът включил автопилота на колата Model 3 едва 10 секунди преди тя да се разбие в мини бус, убивайки го на място. Ръцете му не са били засечени на кормилото през 8 от тези 10 секунди.

Oще по темата

Новината отново предизвиква дебати около сигурността на автопилота на Tesla, за който Илон Мъск обеща, че скоро ще стане перфектен, но още не  се е стигнало до там.

Критиците на компанията обаче продължават да твърдят, че да рекламират помощно средство като автопилот заблуждава шофьорите и им дава фалшиво чувство за сигурност.

Tesla, от своя страна, продължава да защитава софтуера си.

"Хората, които управляват Tesla са изминали близо 1 милиард километра на автопилот. Това показват данните ни. Когато системата се използва правилно и шофьорът може да реагира винаги, когато има нужда, то тя работи перфектно и дори по-безопасно от тези, които нямат нужда от асистенция“, казват от компанията. Ала според разследващите, водачът на Model 3 няма вина за катастрофата. Тогава – кой е отговорен?

Според друг доклад, направен от автономна компания само за първата една четвърт от годината, на всеки 2,87 милиона мили става поне един инцидент с Tesla на автопилот.

През годините, реномето на компанията е белязано от много инциденти, някои от които – фатални. Миналият месец семейството на инженер от Apple започна дело срещу Tesla, обвинявайки автомобилния гигант, че несъвършеният му автопилот е отговорен за смъртта на мъжа.

През последните месеци, дори години, софтуерът на Tesla се подобрява. Но той все още се нуждае от пълното внимание на шофьора и не е пригоден да работи по всички пътища.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

86

към лададжията

преди 4 години

Точно вчера видях съвсем нова Лада, Гранда или Гранада нещо беше?? Лошо за феновете е, че е съвсем сегашен модел на хечбек, прилича на корейска кола отпреди 10-на години и предполагам е пълна с електрониката на Бош. Лично за мен това не е никаква Лада, с пословичната простота на обслужването и достъпна цена, а бутиков и рядък модел

85

Команиз патерот

преди 4 години

Най-добрата кола е руцката Лада.Руските учени никога няма да й сложат автопилот.Жалко, че народа толкова затъпя и не иска вече да купува Лада.

84

Секир Тесларов

преди 4 години

Тези от Тесла да спрат да крадат технологиии от Сухой

fallback