Снимка: Булфото, архив
fallback

Столична община е поискала и предложила промяна в законодателството, с която да се въведат стикери  за автомобилите, в зависимост от техния екологичен стандарт. Очакваме това да се случи по примера на Париж, посочи кметът на София Йорданка Фандъкова.

Тези стикери ще бъдат важни за бъдещите ограничения. Управата на столицата иска в дните с повишено замърсяване на въздуха да се ограничава движението на автомобили в центъра на града, както и в кварталите с високи нива на фини прахови частици.

В тези дни трябва да се допускат само коли с най- високите екологични показатели на двигателя - Евро 5 и 6.

Автомобилите с газови уредби пък ще попаднат в по-висока еко категория. Това предвиждат промени в Наредбата за периодичните прегледи за проверка на техническата изправност на пътните превозни средства. Според проекта, измерванията за определяне на екокатегорията ще се правят, когато двигателят работи с газовата уредба.  Дори да не попаднат в най-екологичната пета група, при режим на работа с газова уредба,  автомобилите ще попаднат в по-висока категория, каза за "Дарик" председателят на Асоциацията на българските автогазсервизи и на Националната камара на автосервизите Владимир Дочев.
 
Наредбата ще въведе пет екологични групи във връзка с ограничаването на трафика в градовете при пикови стойности на замърсяването на въздуха. На автомобилите ще се поставя маркировъчен стикер за екологичната група.
 
"Промените в наредбата са резултат на прилагането на европейската политика за отчитането на този вид системи, като такива, които работят с чисти горива. Дали ще попаднат в пета категория на екологични автомобили, това не е сигурно, защото зависи от самия автомобил - от това колко е нов и като каква категория е проектиран първоначално да бъде. Но със сигурност, докато работят на газ, пропан-бутан или метан, автомобилите са по-екологични и ще попаднат в по-висока категория, отколкото биха попаднали на бензин", обясни Дончев.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

41

Анонимен

преди 5 години

Защо замърсяването е най голямо вечер? Защото тогава почват печките да работят в мордор...

40

V

преди 5 години

А в Русия тъкмо излезе закона за тунинга .Имаш право на трябва лаборатория да го сертифицира и при промяна на шасито нямаш право да триеш номерата .Тоест Русия си е една капиталистическа страна .А у нас нямаш право на това .СЪЩО КАТО ПРЕЗ КОМУНИЗМА .Добре че ще се оправим някога ;) Особено с тая ромска власт.

39

Анонимен

преди 5 години

С автомобили или без автомобили, замърсяването в България ще си остане на същите нива. Автомобилите са пренебрежимо малък замърсител на въздуха в България. Защо в България е така е ясно - България е рядко населена, вкл. София в сравнение с големите градове в ЕС. Броя автомобили на човек от населението е доста под средното ниво за ЕС, а използването им е в пъти по-малко. В България изминатите километри от автомобилите на човек от наслението са десетки пъти по-малко в сравнение с ЕС в западната му

fallback