Снимка: Reuters
fallback

Японските корпоративни гиганти Toyota Motor и Panasonic обединяват усилията си, за да посрещнат нарастващото търсене на плъг-ин хибриди. Според японския в. "Никей", планът им е до 2020 г. да създадат съвместно предприятие за производство на батерии.

Двете компании се надяват да постигнат намаляване на цената и увеличаване на производството, за да се конкурират по-добре с китайските компании.

Наскоро Toyota отново заяви, че електрическите превозни средства на батерии не са жизнеспособни и търсенето им е ниско. Въпреки това изглежда, че автомобилният производител няма друг избор, освен да се съобрази с нарастващото търсене от страна на клиентите и с регулациите на правителството. В момента пък Panasonic доставя литиево-йонни батерии за плъг-ин хибрида Prius Prime.

Твърди се, че Toyota ще притежава 51% от акциите в съвместната компания, а Panasonic - 49%. След създаването на дружеството, контролът върху пет съществуващи предприятия на Panasonic ще бъде прехвърлен на новата компания. Очевидно няма да бъде засегнато нито едно съоръжение, свързано с настоящия партньор на Panasonic -  Tesla.

Според вестника, Toyota и Panasonic ще се стремят да произвеждат батерии с "50 пъти по-голям капацитет от тези, които сега се използват в хибридни превозни средства". Новата съвместна компания ще доставя батерии на Mazda, Daihatsu Motor и Subaru за бъдещите им плъг-ин хибриди.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

13

Бобчо

преди 5 години

Къде се засилихте да слагате 5 MW/h батерия в кола?! По-рентабилно ще е да сложат пак 100 KW/h батерия, която обаче ще е много пъти по-лека и ще заема значително по-малко място в колата. От там следва, че колата ще е несравнимо по-лека и ще харчи много по-малко. Но, най-важния въпрос остава без отговор - от къде по дяволите ще вземем толкова много ток за да заредим всички тоя батерии??

12

LosHo

преди 5 години

Както Мъск спомена, над 70% от частите и оборудването на електромобила са тотал о различни от тези на една кола с вътрешно горене. Т.е. Никой от големите в индустрията не иска да инвестира в електромобил, а предпочитат плъг-ин хибридите и да продължават да те смучат за смяна на масло и други консумативи, които липсват при електромобилите. Нокия си мислеха, че са номер едно вовеки и че никой не може да ги измести от трона. Е... спряха с разработването на нови технологии и видяхте какво стана

11

Анонимен

преди 5 години

Да е жив и здрав Руския физик който получи нобелова награда през 2010 година Константин Новосьолов!

fallback