Снимка: Reuters
fallback

Астрономическата зима на практика още не е настъпила, но снегът и студът вече дойдоха. И няма да си тръгнат през следващите 3-4 месеца.

Това е най-тежкият сезон не само за хората, но и за автомобилите. Сутрин трябва да се излиза по-рано, за да се изчисти колата, която може да не се отвори или пък да не запали. AutoMedia.bg публикува за вас няколко съвета за неща, които не бива да се правят с автомобила в студа.

Заливане на ключалката с гореща вода

Да залееш замръзналата ключалка на автомобила с гореща вода общо-взето е доста глупава идея. Разбира се, ако преди това собственикът на колата не е подготвил известна сума пари за боядисвани и за смяна на уплътнения. Факт е, че горещата вода ще разтопи леда, но тя ще попадне върху уплътнителите и върху механизма за заключване. И на следващата сутрин ще се налоги да размразявате и него.

Ползване на течности от типа WD-40

Нищо против WD-40, но това не е панацея. В случая проблемът е, че то премахва не само влагата, но и смазката. Тоест, не само защитава от конденза, но и ускорява износването на триещите се детайли. Така че задължително трябва да се използва в комбинация с нормална смазка.

Махане на снега с чистачките

След всеки снеговалеж по пътищата се появят голям брой шофьори, чийто обзор на пътя е силно ограничен, тъй като не са изчистили изцяло стъклото на автомобила си. Обикновено през погледа има има амбразура, през която виждат пред себе си, но не и настрани. Те се превръщат в потенциални убийци на пътя, тъй като ги е домързяло по една или друга причина да изчистят колата си преди потегляне.

Продължително въртене на стартера

Ако автомобилът не запали в самото началото, няма никаква логика да се върти упорито стартера до безкрай. Причината за подобен проблем обикновено е в качеството на горивото и в екологичните норми. Колкото по-висок е "евростандартът" на даден автомобил, толкова по-бедна смес използва той за стартиране на мотора. А това не се отразява добре в студа.

Загряване до работна температура

Един от вечните спорове е дали двигателят трябва да бъде оставен да достигне нормална работна температура преди потегляне. Докато това стане, колата ще изгаря някой друг литър гориво в повече. С турбодизела в студа е още по-зле, тъй като този тип мотори загряват само при движение.

Впрочем, през зимата този проблем не е толкова актуален, тъй като студеният мотор по правило работи по-зле. Почистването на снега от автомобила обаче отнема около 5 минути, които са напълно достатъчни, за да може маслото да достигне до всички части на мотора. След което може да се потегли, без да се забравя, че трябва да загреят и други системи и елементи – амортисьорите, усилвателят на волана и маслото в скоростната кутия.

Малко (никакво) гориво в резервоара

Най-лошото свойство на горивото в автомобила е, че той свършва. Случва се, след уморителен работен ден водачът да реши да пропусне посещение на бензиностанцията. Малкото гориво обаче е сериозен проблем, тъй като колкото повече празно пространство има в резервоара, толкова повече влага се кондензира вътре. И когато колата изстине, тя са кристализира, това затруднява работата на бензиновата помпа.

Често миене на автомобила

Всъщност, автомивката убива боята и лака, както го прави и горещата вода, макар и не толкова ефективно. Това не означава, че колата те трябва да се мие през зимата, но е хубаво това да става по-рядко. Особено, ако температурите навън паднат под минус 10 градуса по Целзий.

Паркиране на топли паркинги

Ако не разполагате с топъл гараж и автомобилът ви живее на улицата, топлите паркинги (на МОЛ-овете, например) са негов върл враг. Докато вие си обикаляте безгрижно в търговския център, колата се размразява. Освен това, по такива места влажността е доста голяма. Резултатът е замръзнали дръжки и стъкла на следващата сутрин.

Използване на ръчната спирачка

Когато трябва да паркиране под наклон, ръчната спирачка е отличен помощник. Проблемът е, че при студено и влажно време в барабана и спирачния диск лесно прониква вода, която обаче не изсъхва. Конструкцията на целия механизъм на ръчната спирачка е такъв, че се сваля доста трудно, за да бъде подсушена. Съответно никой не го прави и влагата остава.

Още съвете и новини за автомобили четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

26

един

преди 5 години

Преди 27-28 години имах едно Уно дизел , зимата при минус 10 градуса не искаше да пали грам , затова слизах с една туба вряла води и поливах двигателя .Палеше от раз.Казвах му летен дизел.

25

Анонимен

преди 5 години

аз си вадя аудито Q3 от гаража ,в който е 15 градуса и потеглям към офиса,там подземния паркинг е 4 градуса и не ви разбирам проблемите,после наминавам към кръстника да обсъдим някой нов вид данък между първо и второ четене.

24

Анонимен

преди 5 години

До АнонименРадвам се за теб , че не си имал проблеми. Аз все пак да си кажа, пък ако спестя ядове на някой - добре. Впрочем и други са ми споделяли за подобен проблем с ръчната.Лек и успешен ден на всички!

fallback