Снимка: Flickr
fallback

Ламборгини са спортни суперколи, които всеки, с много пари в джоба си, би искал да притежава. Но ако Фераритата бяха една идея по-здрави машини, техният конкурент може би никога нямаше да съществува.

Всичко започва, когато Феручо Ламборгини е съвсем млад. Той е магьосник с механиката. Когато се връща от служба в италианската армия, мъжът отваря гараж в дома си и поправя чуждите автомобили.

Бащата на Феручо бил фермер. Един ден той споделил със сина си, че има нужда от трактор и младежът запретнал ръкава, решил да му направи един от резервни части, които намерил.

Малко след като тракторът станал факт, приятели на баща му поискали по един. Така през 1949 година Ламборгини отваря своя бизнес за трактори, използвайки части, останали от военни автомобили.

Естествено, бизнесът го направил изключително богат. И като всеки заможен човек, Ламборгини решил да си купи спортна кола. Но не спрял само с една – купувал колкото си може, повече. Колкото и да обичал автомобилите, италианецът винаги намирал нещо, което не му харесвало в тях – едната била прекалено шумна, другата пък прекалено гореща, а на третата не харесвал спирачките.

Типично по италиански, неговата любима кола била Ferrari 250GT, ала съединителят й се счупил. Вместо да я закара в сервиза, сръчният Ламборгини решил да я поправи сам и това, което отрил, го подразнило много. Съединителят на Ферарито по нищо не се различавал от този на тракторите му. Той бил толкова разочарован, че веднага си организирал среща с Енцо Ферари.

Двамата седнали на по чаша италианско кафе и Ламборгини казал на своя колега, че трябва да използва по-добра техника в кола с такова високо качество. Но историята не познава темпераментният Енцо някога да е отстъпил за нещо.

"Защо не продължиш да си правиш аграрна техника, както си знаеш най-добре?", срязал го Ферари. А Ламборгини напук направил точно обратното – започнал да сглобява колата, която винаги е искал да кара.

И така, на няколко километра от Болоня, на площ от 500 хил. квадратни метра, била отворена нова компания – Автомобили Ламборгини. През 1963 г. на автоизложението в Турин бил представен и първият модел - 350 GTV.

Въпреки че по това време двигателят на колата не е готов и тя не е в движение, критиците са възхитени и Ламборгини продължил да се развива и да прави нови и нови автомобили, всяка година.

Моделът Miura от 1966 година се счита за първата суперкола, която е създавана някога и осигурява сигурно място на бранда в автомобилната история.

Енцо Ферари, разбира се, не можел да си намери място от яд и също започнал да произвежда суперколи. А само ако беше приел градивната критика на Ламборгини, конкуренцията може би никога нямаше да съществува...

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

26

Анонимен

преди 5 години

Проекта наистина е спрян от руснаците. Планирало се е строителство на голям завод в Бургас близо до сегашните солници, на територията на днешния колеж по туризъм. Проекта е щял да е доста изгоден, понеже морето е близо и пристанището е близо, Не като Кремиковци да се налага транспорт на суровините и горивото от 400 километра... Вероятно нямаше да има морска градина, а още една промишлена зона, която запада щеше да унищожи при капитулацията на СССР, а костоваците да разпродадат за големи рушвети.

25

Анонимен

преди 5 години

Всъщност спураме да правим Рено Алпин, защото производството е било нерентабилно. Ние никак не сме пречили на руснаците, защото са били толкова натоварени, че от тях се е купувало с връзки. Нашият пазар е толкова малък - прашинка. Частите в Пловдив са се доставяли с кораби, после сухопътен транспорт, после сглобяване. Трудма логистика, труден производствен процес

24

Анонимен

преди 5 години

*** Христова - най-неграмотната списвачка в този сайт. Срам !

fallback