Снимка: Reuters
fallback

Един от вечните спорове между шофьорите е дали акумулатора на автомобила трябва да се сваля и прибира на топло, когато навън температурите паднат под нулата и натрупа сняг. Къде трябва да се съхранява през зимата този много важен компонент – под капака или на топло в стаята, отговарят експертите от "qualitymotors".

Тези, които предпочитат за взимат акумулатора със себе си, имат своите аргументи. Те смятат, че при минусовите температури батерията е ранима и чувствителна. Съответно, ако тя пренощува на топло, на сутринта няма да създава никакви проблеми и автомобилът лесно ще запали.

От друга страна са противниците на подобно мнение, чиито доводи са повече на брой. На първо място, те твърдят, че на студа акумулаторът се разрежда значително по-бавно, отколкото на топло. Второто – свалянето на батерията ще създаде допълнителни проблеми със мултимедия, сигнализация и други системи на автомобила. И трето – самото сваляне на акумулатора, а след това и поставянето му, не са никак приятни занимания, особено в студа.

Според специалистите, по-близо до истината са вторите. Съвременните акумулатори са подготвени за студено време. При отрицателни температури те не замръзват и не се налага да бъдат местени на топло. Единственото, от което се нуждаят, е проверка на състоянието и почистване на клемите.

Дори при много студено време здравият акумулатор трябва да си остане под капака, където му е мястото. Старата и увредена батерия на свой ред може да се сваля и да се "реанимира", но общо-взето това е напълно излишно, защото, каквото  и да се прави с нея, тя никога няма да работи както трябва.

Ако обаче автомобилът не се използва през зимата, то акумулаторът трябва да се махне и да се съхранява на сухо и отопляемо място. Продължителното му излагане на минусовите температури, когато не се използва, води до загуба на заряда в него. Съответно това му нанася големи вреди, които са необратими. Докато е свалена, батерията трябва да се зарежда поне веднъж на 3 месеца, за запази качествата си.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

53

Анонимен

преди 5 години

В страните със студен климат обществените паркинги са снабдени с въможност за включване на електрически подгрев на двигателя. Например Финландия има 1млн такива паркоместа, при 3млн коли.

52

Анонимен

преди 5 години

Според едно старо Люлинско поверие, ако не си свалиш новия акумулатор вечер, то някой друг ще го направи вместо теб!

51

Водач

преди 5 години

И защо на снимката е Пежо 205, самоделка направена на ток, без ДВГ. Да не говорим, 4е регистрацията е от някоя арабска държава, където незнаят какво е сняг. Списвача ако беше професионалист, можеше да се сети, че снимка от неговия автомобил щеше да пасне към статията му и щеше да има достоверен и завършен вид. Дори на такава банална тема. Аман от аматьори!

fallback