Снимка: БТА
fallback

Нови промени при автомобилите гласят, че онлайн системата автоматично ще спира автомобил, който не отговаря на минималните норми за отделени газове и той няма да получи документ за технически преглед. Това е едно от предложенията в проекта за Закон за пътните превозни средства.

"Това не е добро решение, заяви пред "Дарик" председателят на Българското обединение на шофьорите Христо Радков. Според него при надвишаване на екологичните норми, шофьорът трябва да получи възможност в определен срок да отстрани нередностите, каквато е практиката във Франция.

Oще по темата

"Там прегледът е до две години. Прегледът е 45 минути, много обстоен, много неща гледат. Но ако случайно отидете с автомобил, който пуши като комин, няма спирачки, те пак ви дават срок, в който вие да можете да се оправите. Той си знае, че има този проблем и знае, че има разумен срок, за който трябва да оправи", каза Радков.
 
Отпада задължението автомобилите да се пререгистрират по местоживеене при смяна собственика, предвижда още проектът за Закон за пътните превозни средства. Това означава, че ако купим кола с бургаска регистрация, а живеем в Благоевград, например, няма да има нужда от нов регистрационен номер с различни букви.

Новост са и пунктовете за идентификация на автомобилите, където внесените в България автомобили ще минават преглед. Досега това се правеше в КАТ, а бъдещите пунктове ще бъдат частни. Идеята е да има повече пунктове и по-малко опашки. КАТ обаче ще продължи да извършва проверки дали автомобилът не се издирва от Интерпол, или в шенгенската система.
 
За първи път се въвежда и регистър на автосервизите, който ще включва информация за извършените ремонти и вложените части. Тази информация от своя страна ще отива регистър на "Автомобилна администрация" и в техническия паспорт на автомобила.

На изпитите кандидат-шофьорите ще имат по-малко въпроси в листовките, но пък интерактивни клипове, с които ще се проверяват реакциите им. Предвижда се и задължително да има обучение на полигон и кормуване извън населено място.
 
Идеята за полигон, каквато я познаваме, е остаряла и неефективна, смята дългогодишният инструктор по кормуване и член на Българското обединение на шофьорите Йонко Иванов.
 
"И в момента има обучение на полигон, само че този полигон е една площадка. Първите шест упражнения се дават на тази площадка - дали се казва полигон, или площадка, няма значение. Ние говорим за съвсем различен полигон. А именно полигон, който да даде възможност на кандидатите и на хората, които имат свидетелство за управление да свикнат с поведението на автомобила, когато минава от суха към мокра настилка, от мокра към хлъзгава и от хлъзгава към заледена настилка. Това са европейските стандарти и е нормата за покриване на новите ситуации, заради които имаме толкова загинали по пътя", посочи Иванов.

 Други законодателни предложения са предварително определени маршрути за изпити да се дават на кандидат-шофьора от онлайн система на произволен принцип, за да не знае изпитващият откъде ще мине.
 
Режимът на учебните центрове вече няма да е разрешителен, а регистрационен. Ще се правят проверки на място – както на самия учебен център, така и на автомобилите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

88

Сандо

преди 5 години

20 лв и ти орпавям колата дирекно в базата данни

87

Реалист

преди 5 години

Две са замърсяванията значими за България, в които колите имат някакво малко участие.Първото е с фини прахови частици, в което дела на бензиновите и дизеловите коли (нормите са тях са едни и същи) е доста малък - за София, когато има наднормено замърсяване над два пъти над нормите, дела на колите е под 1%.Второто замърсяване е с въглероден двуокис, в който дела на колите е около 10%, като бензиновите замърсяват с СО2 с близо 50% повече от дизеловите коли.

86

Инсайдер

преди 5 години

Ами корабните турбини ,Ами самолетните турбини,да забраним и дизела при камионите...и американските тецове със 60 процента въглища.Когато юли и август 1/3 от колите в София липсват....и чудо пак имаме високо ниво на фпч.Затова съм спрял да слушам глупостите на медиите и платени глашатаи и вярвам на това което виждам

fallback