Две са замърсяванията значими за България, в които колите имат някакво малко участие.Първото е с фини прахови частици, в което дела на бензиновите и дизеловите коли (нормите са тях са едни и същи) е доста малък - за София, когато има наднормено замърсяване над два пъти над нормите, дела на колите е под 1%.Второто замърсяване е с въглероден двуокис, в който дела на колите е около 10%, като бензиновите замърсяват с СО2 с близо 50% повече от дизеловите коли.
Ами корабните турбини ,Ами самолетните турбини,да забраним и дизела при камионите...и американските тецове със 60 процента въглища.Когато юли и август 1/3 от колите в София липсват....и чудо пак имаме високо ниво на фпч.Затова съм спрял да слушам глупостите на медиите и платени глашатаи и вярвам на това което виждам
Коментарът се отнася само и единствено до твърдението, че бензиновите коли замърсяват повече. Междудругото, ламбда сондата анализира и част от тях и включва/изключва катализатроа.
И това е поредната заигравка и прах в очите на хората в нечий интерес.въглеродния диоксид от бенз.дв. е много по опасен и токсичен от азотния диоксид на дизела.Задушаването от бензинови пари е с пъти по бързо.Защо никой не говореше за финни прахови частици в европейските столици през 70-те и 80-те години когато нямаше катализатори и смога е ежедневие.
То таак може и до безкрая да се радробява, но кажи има ли някъде в България замърсяване заради двигателите на колите по-голямо от 10% от максимално допустимите норми.
Не е точно така.Зависи-то му е много, а то се определя от това какво и как се изгаря, температурата на изгаряне, годинките, поддръжката, състоянието, използваното гориво и т.н. А и какво и как се мери като остатък, било то първични или вторични замърсители.Само нещото в горивото с името РАН (полициклични ароматни въглеводороди) включва в себе си поне 20-на по-простички съединение с по няколко от тъй наречените ароматни пръстени. И най-простичкото от тях е нафталена, който има 2. Така, че...
Много добре се знае, че колите в България замърсяват въздуха пренебрежимо малко, но някои едно си знаят, едно си баят - колите, та колите.При това даже не знаят, че бензиновите коли замърсяват повече от дизеловите коли, а за фините прахови частици нормите са едни и същи за бензиновите и дизеловите коли.
До АтанасХодил съм в Гърция и Германия, но с изключен чип в градовете иначе на магистралата няма прошка
Имам Ford Mustang Shelby GT500 E - 64г...и ся ко да праа? Да се обядя на олигарх-1 ли? Ам чи тя системата ша *** гепа и шма глобят за старост?! Жъ Гъ дам за старо джелезо или май да взема да изчезна за 60сек. от тоя бъркоч?
Моята А4-ка ТДИ е чипната и пуши като комин като я изрежа до прекъсвач, даже остава черна линия по асфалта след мен. Обаче си имам ключенце в купето и мога да изключвам чипа в случай на проверка. 3.0ТДИ накъсвам баварците. Сега и слагам спортен филтър.
Няма бедни богати тука. Целта е да се спре вноса на пушештите дизеляци. Дори и бедняк може да си позволи малка кола с катализатор, която не замърсява много. Ама зор да е дърто и мощно БМВ на нафта, което пуши като на баба му печката.
И какво от това, че ще повишат данъка на колите, дали въздуха ще стане по чист.Нали във центровете за прегледи проверяват за качеството на изгорелите газове. Това се прави със цел да ти вземат по голям данък, а кой ще страда от това, най бедното население на страната,а богатите със скъпите си коли ще плащат по малко. Къдее справедливоста.??????
"Но ако случайно отидете с автомобил, който пуши като комин, няма спирачки,"С акакъв акъл ще отидеш са такъв автомобил да минаваш технически преглед? То е ясно че няма да те пуснат така, осван ако не разчиташ да те пуснат с подкуп. Първо си оправи колата и после минавай на технически преглед. Няма никакъв смисъл да ти позволяват 2 години да караш така докато не се накумиш да ги оправиш нещата.
Онлайн система, пунктове за идентификация, регистър на автосервизите..., но всички избягат да кажат точно и ясно като се отиде на ГТП дали ще се измерват отработените газове или ще се продължи с масовата практика прегледът да се извършва само по документи.Също така поне на мен не ми е ясно как точно ще се изразходват средствата събрани като екологичен данък/такса/и т.н. от по-старите коли. Пак ли отиват за директно харчене в бюджета или поне за пред народонаселението ще се спретне нЕкакъв фонд
Новост: Колите-замърсители аут от пътя. Онлайн система ги спира