Снимка: архив, Булфото
fallback

Парламентът реши: От 1 януари 2019 г. собствениците на по-стари автомобили да заплащат по-високи данъци за тях.

Така над 2 млн. автомобила ще попаднат под ударите на новата регулация.

Промените предизвикаха много емоции и горещи дискусии в Народното събрание и обществото, защото няма да има данъчно облекчение за автомобили с допълнително монтирана газова уредба.

Oще по темата

Данъкът върху леките и товарните автомобили с маса не повече от 3,5 тона пък ще се определя по нова формула, която включва два компонента – имуществен и екологичен.

Имущественият компонент ще отчита мощността и годината на производство на автомобила, а екологичният компонент ще се определя от общинския съвет в зависимост от екологичната категория на автомобила.

Eкологичният компонент ще осигури облекчение за собствениците на автомобили, съответстващи на екологични стандарти „Евро 4“ и по-високи, и утежнение за собствениците на автомобили с по-ниска или без екологична категория.

С промяната се цели извеждане на по-старите коли от употреба, предвид че тези над 20 години са ненадеждни, изискват големи разходи за поддръжка и причиняват голямо замърсяване на въздуха.

"Това е много разумно нещо, което отдавна трябваше да се случи. Не мога да разбера защо изобщо има разнопосочни коментари. Старите автомобили са опасни за самите собственици", настоя пред Bulgaria ON AIR бившият директор на КАТ Алекси Стратиев.

Той обаче изрази съмнение, че промяната ще доведе до сериозни резултати.

По думите му данъкът за собствениците на нови автомобили се намалява незначително, а още по-незначително е увеличението при старите автомобили.

"Не е задължително всеки човек да има автомобил. Един автомобил има страшно много разходи. Данъкът е най-малкият разход", категоричен бе Стратиев.

Асен Ненов от Националната асоциация на потребителите също е на мнение, че промяната е съвсем логично следствие на желанието ни да бъдем по-здрави в градска среда.

"Това са закъснели с 40 години маневри, смисълът им е дискусионен. Трябва да  има държавна политика, която да поощри начините на транспорт, които са по-устойчиви. Можем да помислим дали имаме нужда от автомобил", коментира той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

257

:):)

преди 5 години

абе цър.вул то и хляб не е задължително всеки ден да ядеш ама не ядеш качамак ами търсиш на ляба мекото....ти като в Северна Корея ли искаш да сме...*** ..нагъл

256

Te

преди 5 години

Да, имам нужда от автомобил. След като до мястото, на което работя е на едва 4 км от дома ми, а същевременно, ако ползвам градския транспорт, ще ми трябва около час и половина да се придвижа до там и да сменя три линии на градския транспорт, явно ми трябва кола. Нито пък има условия за придвижване с велосипед. Да помислят първо за транспортната инфраструктура и тогава да ми обясняват, че нямам нужда от кола. Не става само с две линии на метрото...

255

Анонимен

преди 5 години

в фирмата където работя само за пари се говори за заплати за увеличение. няма ли да има коледни няма ли да има 13 заплата кой кого повишили кой не и в същото време колко били доволни от живота в българия тия за какво протестирали бачкат по 12 часа на ден ама на протест няма излязът а пък бензима бил скъп а не спират да обикат с колите си.

fallback