fallback

Една от мерките срещу големия трафик в София е въвеждане на такса "Задръстване", която да регулира навлизането на автомобили в сериозно натоварени пътни артерии.

Това посочиха от Експертния клуб за икономика и политика, които представиха своя доклад "Градоустройствена политика в София".

Стоян Панчев коментира пред Bulgaria ON AIR, че докладът им по проблема, от 42 страници, са част от работата, която касае цялото градоустройството на столицата, защото при предстоящите местни избори ще се говори много за София.

Oще по темата

Той обясни, че рано или късно трябва да се въведе някакъв ценови механизъм за регулиране на столичния трафик, който да отделя тези, които искат повече от други да стигнат до центъра.

"Със сигурност няма да е популярна мярка, особено в началото. Това е опитът на много градове като Стокхолм и Лондон - там, където имаме струпване на автомобили в центъра", поясни той и подчерта, че идеята на тази такса да я има на определени места в София, а освен това зоните за платено паркиране би трявало да се разширят.

Председателят на Българското обединение на шофьорите Христо Радков пък категорично отхвърли това предложение и настоя, че експертите, които са се събрали, не притежават компетенции в сферата на трафика, а предложената такса "Задръстване" по думите му е пореден експеримент на гърба на шофьорите.

"Първо организацията на движение в София е катастрофална. Ако обърнете внимание, в последните две седмици задръстванията са навсякъде. Стигаме до един парадокс, за нас облекчение няма, градският транспорт не се развива", категоричен беше Радков.

Председателят на обединението на шофьорите разкритикува експертите за това, че ползват чужд опит от много далечни места, като Лондон и дори Сингапур, а по думите на Радков може да се погледне и това, което правят в градове, които са доста по-близо до нас.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

104

Анонимен

преди 5 години

А относно фирмите коли, ако не си забелязал фирма, като ЕКОНТ изолзва коли регистрирани в Русе. А на територията на София се движат поне 50-100 такива непрекъснато. Много други фирми също ползват коли с регистрация в други градове, заради по-ниските данъци там. Само дебиил би говорил глупости от типа : не е проблема, че има много автомобили. Ами къде е проблема бе? какво освен бройката автомобили се е променило от преди 6 месеца например??? НИЩО!

103

Анонимен

преди 5 години

Отиди пред КАТ да видиш колко коли регистрират на ден - по 600-800 коли и тези са само със софийска регистрация. А дори и лизинговите коли немогат да изравнят сметката с колите, които ежедневно идват от близките до София градове.Така че проблема е в големия брой автомобили и това, че те са стари и пушещи. Аз съм на 40 години и преди 20 години София беше различен град. Свикнал съм да ходя пеша и да ползвам градския транспорт въпреки, че колата ми струва 50 000 лв. Селяците с дараците, тихо!

102

Анонимен

преди 5 години

Ако наложиш такса за натоварено кръстовище друго ще се натовари.Регулирането на кръстовищата става с една евтина система от датчици,които да регистрират броят на автомобилите чакащи на светофара.Когато например този брой стане десет или петнадесет например да пуска зелен сигнал. Също така и синята зона трябва да стане поне 10лв.Но на мафиотската фирма и е удобно да има големи обороти от дву левовата цена,скобите и паяците.

fallback