Снимка: Булфото, архив
fallback

Три са основните риска пред шофьорите у нас - агресията, най-сериозната заплаха, несъобразена скорост и разсеяност.

Това показва национално представително изследване, направено сред 1000 души – активни шофьори, на възраст между 18 и 75 години от цялата страна. Резултатите обяви пред БНР д-р Боян Кутевски, главен асистент в Нов български университет, част от екипа, реализирал изследването.

Оказа се, че повечето шофьори имат близко до максималното мнение, за това как карат и какво правят на пътя.

"Поражда се чувство за превъзходство над останалите участници в движението и това се манифестира. Много хора не казват, че се е случвало скоро да отнемат предимство на пешеходец или да паркират неправилно, докато статистиката на КАТ има данни точно за обратното, което означава, че хората не осъзнават, че правят нещо нередно", коментира Кутевски.

Според д-р Пламен Димитров, председател на Дружеството на психолозите в България е полезно човек да има повишена чувствителност към възможните грешки, към рисковите поведения, да сравнява себе си с другите.

"Важно е резултатите от това проучване да стигнат до най-активните шофьори, до тези, които са имали неблагоприятни ситуации и трябва да оценят по-внимателно своята компетентност на пътя. Важно е това да стигне до всички школи, центрове, институции, до образователната система, където са бъдещите шофьори", коментира той.

Според инициаторите на анкетата данните от нея ще помогнат за изготвяне на национален индекс, с който ще се улесни определянето на рисковете в поведението на шофьорите и ще доведе до намаляване на жертвите от пътни инциденти.

Изследването за пореден път сочи, че голяма част от пътно-транспортните произшествия са следствие на човешка грешка. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

29

Анонимен

преди 5 години

Често ми се случва заради ужасното състояние на пътната мрежа, особено в Сф, да карам на зиг-заг, за да си предпазя колата от сериозни увреждания - я на ходовата част, я на картера, я на гумите или джантите. Но за това никой не го е еня! Все шофьорът виновен, дупките невинни! Дерете ни по 100 кожи, оправете улиците, бе! Ама нали трябва да се краде, че децата в чужбина пари искат!!!

28

Анонимен

преди 5 години

Неизбежност, т.е. пак опираме до неработещият КАТ. Защо спориш тогава?!

27

До 25

преди 5 години

И още нещо, далеч съм от мисълта, че съм сред схватливите, но отдавна съм проумял факта, че не размерът на санкцията има възпиращо действие, а неизбежността на последствието.

fallback