Снимка: Reuters
fallback

Eлектромобилите ни се представят като чисто, тихо и елегантно решение на проблема със замърсяването, но всъщност на този етап те замърсяват три пъти повече от двигателите с вътрешно горене, заяви Йонко Мермерски, доктор по по органична химия от американския университет Джорджтаун, пред Bloomberg TV Bulgaria.

За да се произведе една 100-киловатчасова батерия, каквато е нужна за съвременните електромобили с пробег 300-400 км, се изразходват изкопаеми горива с въглероден отпечатък от 15 до 17 тона, подчертава д-р Мермерски. По думите му това е еквивалентът един среден седан с четири врати да пропътува 150 000 - 200 000 километра.

Това най-после започна да се посочва от шведското министерство на транспорта, посочи Йонко Мермерски и определи атаките към двигателите с вътрешно горене като "политически шум".

По думите му голямата пречка пред развитието на електромобила е литиево-йонната батерия - макар да е най-съвършената технология към момента, тя не е достатъчно ефективна. Докато тя бъде заменена, най-добрият преходен избор остават т. нар. плъг-ин хибриди - с електромотор и двигател с вътрешно горене.

Дизеловата и бензиновата икономика наистина върви към края си, но той ще настъпи не по-рано от 2050 година, и то по простата причина, че изкопаемите горива ще свършат, смята още експертът.

"Двигателите с вътрешно горене, без значение дизелови или бензинови, са под страхотна атака, защото автомобилите с такива двигатели постоянно биват наблюдавани под лупа, защото те са в лицето на хората", смята експертът.

При темпа, с който се увеличава човечеството, това е неизбежно, твърди Мермерски. "Американското ведомство за околна среда показва в отчетите си, че при много тежко субсидиране, при пълна подкрепа, при тотална липса на проблеми с инфраструктурата няма начин повече от 6% от автомобилите от световния автомобилен парк да бъдат ектромобили до 2040 година", допълва той.

Цялото интервю с д-р Йонко Мермерски можете да видите тук.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

106

Анонимен

преди 5 години

По-големи глупости скоро не бях чел. Все едно слушам Тиквата по телевизията да ръси тъпотии с авторитетен тон. Как пък ги пресметна 17 000 литра гориво за производство на една батерия!?!

105

Анонимен

преди 5 години

Без да съм имал за цел, цъках каналите и се заслушах. Мисля, че беше доста обективен и явно навътре в нещата. Каза че е химик и правят някакви добавки за горива. Не знам колко хора ще разберат обаче цялостната картина на нещата в по-глобален вид както я разглажда той. Обикновено спорът е за и против ел/ ДВГ, нещо като Левски/ЦСКА в миналото. Гледайте записа и тогава коментирайте

104

Българин

преди 5 години

До Жоро 109!Т.е. твърдиш, че ел колите винаги изминават километрите споменати от производителя, изобщо не им пада капацитета с времето, нямат нужда от подмяна на бат на вс 5-7 години и през зимата не харчат повече???А пресметна ли тока с който се зареждат, че докато се произведе и транспортира по далекопроводите, колко енергия се хаби, за да може да заредиш "чистата" напр. тесла??? Ел колите също имат трансмисия, охладителна система за батериите, климатик, серво, спирачна система и др.!

fallback