106

Анонимен

преди 5 години

По-големи глупости скоро не бях чел. Все едно слушам Тиквата по телевизията да ръси тъпотии с авторитетен тон. Как пък ги пресметна 17 000 литра гориво за производство на една батерия!?!

105

Анонимен

преди 5 години

Без да съм имал за цел, цъках каналите и се заслушах. Мисля, че беше доста обективен и явно навътре в нещата. Каза че е химик и правят някакви добавки за горива. Не знам колко хора ще разберат обаче цялостната картина на нещата в по-глобален вид както я разглажда той. Обикновено спорът е за и против ел/ ДВГ, нещо като Левски/ЦСКА в миналото. Гледайте записа и тогава коментирайте

104

Българин

преди 5 години

До Жоро 109!Т.е. твърдиш, че ел колите винаги изминават километрите споменати от производителя, изобщо не им пада капацитета с времето, нямат нужда от подмяна на бат на вс 5-7 години и през зимата не харчат повече???А пресметна ли тока с който се зареждат, че докато се произведе и транспортира по далекопроводите, колко енергия се хаби, за да може да заредиш "чистата" напр. тесла??? Ел колите също имат трансмисия, охладителна система за батериите, климатик, серво, спирачна система и др.!

103

Жоро

преди 5 години

Сметката е грешна. ДВГ ще отдели толкова но само на теория. Емисиите на CO2 посочени от производителя са такива, само ако успееш да докараш съответия посочен разход - демек 80-90км/ч извънградско. Реално, колата отделя много повече от това което са написали в завода, щото се кара и в града. Освен това е много по-сложна от към механизми, с много повече компоненти, които също изискват енергия при производство. Съответно във времето се произвеждат много повече резервни части и консумативи...

102

Анонимен

преди 5 години

Тоя Мермерски не беше ли шаманът, който налива вода в резервоара, сипва едно прахче и ООО чудо - ладата върви на вода :)))

101

до 105

преди 5 години

Ами с ел. колите ще се промени едно - с времето колите няма да стават по-евтини както е в момента. Сега купуваш евтино някоя кола на 10 год., пълниш горивото и караш още 10год. Самите коли имат голям ресурс, но батериите - не.Ако купиш евтина ел.кола, то батерията ще е пред свършване - т.е. трябва нов батерия за много пари или някоя с неизвестен оставащ ресурс за по-малко. Предимство обаче ще бъде, че самите коли ще са в по-добро техн. състояние, тъй като няма какво толкова да им се износва.

100

Анонимен

преди 5 години

До До 82, 83Живели са добре умните и можещите ... сега добре живеят крадливите и бездарните ...

99

Анонимен

преди 5 години

До 104 Бате, немаме всички по две коли ...

98

Анонимен

преди 5 години

И мойте 5 стотинки:1. Хибридите не са решение - там имаш всичко, което имат И ДВГ-колите И ел.колите + допълнителна синхронизация м/у 2-та свята, но за да се смести всичко в колата, получаваш орязани ДВГ, батерия и т.н.2. Това, че АГУ не замърсяват е мит. Отделя се както NOx, така и СО2, поне 80%, колкото и при ДВГ.За мен правилното решение е - или една малка ел. кола за в града и до работа + още една с ДВГ за извънградско- или една голяма ел. кола и 100+KW суперчарджъри по магистралите.

97

Българин

преди 5 години

Това е ясно отдавна. Но общата картина показва, че стадият на развитие е начален, т.е. преходен. Няма място за безпокойство. Батерията, като съхранител на голямо количество енергия, е бъдещето на човечеството.

96

Анонимен

преди 5 години

Какво смятате че прави един ТЕЦ ако няма товар (3 сутринта) - гаси пещите и спира?НЕ - по изгодно му е 3 часа да работи и в 6 да поеме натоварване отколкото да намалят, спират и каквото и да е друго.Ако тези липси на натоварване могат да се обират за зареждане на електромобилите, то от екологична гледна точка дори ТЕЦ-а ще ни дойде на нула замърсяване в автомобила.Като цяло факторите са хиляди, но никой истински експерт не сяда да ги изложи. Остават такива като нас да си разсъждаваме.

95

Boto

преди 5 години

Такава статия се появява на всеки 2 месеца само Експерта е с различно име.Само, че във всички статии липсва едно важно сравнение според мен а именно, колко ресурс се използва за производството за стандартните автомобили и за производството а горивото. Нито едното като отвориш гаража е там нито па горивото тече от чешмата.

94

niki

преди 5 години

Такива небивалици отдавна не бяк чел???!?Защо на такива им се дава трибуна изобщо да ги четат другите хора?!?!?!?!

93

Кривондел

преди 5 години

Скоро очаквайте новата книга "Лечебното гладуване на турбодизелов мотор лекува двигателя"., Автор - кланът Мермерски.

92

Бож.

преди 5 години

Изказването на Мермерски също е политически шум- според него щом дадено гориво може да те освободи от руска зависимост,значи е вредно! Това показва и първоизточникът на тази "информация"- руснаците първо са платили на някой швед да я напише,после са уведомили своите хора какво е написал,за да могат да го цитират.

91

До 82, 83

преди 5 години

Да се чуди човек при тези ниски цени и високи заплати в Царство България, за които пишеш, защо хората са живеели в такава мизерия и глад тогава - в кирпичени колиби, без ток и вода, мръсни, неграмотни, болни.. или си пропуснал да споменеш, че тава са годишни заплати, а такива длъжности са били малко. Айде стига *** *** пропаганда.

90

Спайдърмен

преди 5 години

Тоя Мермерски е експерт колкото аз съм Батман. Най-обикновен мошеник, търсещ внимание по медиите, за да рекламира "вълшебната" си добавка за гориво. Пълен ***.

89

Мани Бегай

преди 5 години

Дааа, най-после един човек да обясни как стоят нещата найстина и сега всички *** електрофанатици ще искат да му скачат на веждите, че е казал истината. Докато не се изобрети батерия с размерите и теглото на един обикновен акумолатор, но със заряд еквивалентен на 200 литра бензин и цена достъпна за абсолютно всеки без да се налага да си продава бъбрек, електромобилите си остават безсмислени играчки за богаташи и екофанатици.

88

Тоз капут

преди 5 години

Може да е експерт по садене и производство мушмули да речем. От производство на коли хабер си няма *** !

87

Анонимен

преди 5 години

Аман от такива експерти лобисти.