Снимка: архив, Булфото
fallback

Нови шосета няма да може да се строят със завои от 90 градуса. Това предвижда наредба за проектирането на пътища, изготвена от министерството на регионалното развитие. Изключение може да се допусне, само ако теренът не позволява направата на път без остри завои, пише "24 часа".

Когато се проектират пътищата, ще се прави анализ на интензивността на трафика, който се очаква през следващите 30 години.

Според наредбата ще има по-голяма свобода при определянето на проектна скорост. Това е максималната безопасна за автомобил при мокра и чиста настилка в най-трудните участъци.

Ако например магистрала минава през равнина, скоростта е 140 км/ч, при планински участъци - 130 км, през хълмисти - 120 км/ч, а през тежък терен - 100 км. Такива са параметрите и за скоростните шосета.

Затягат се изискванията за осигуряване на отводняването, за да не се получава т.нар. аквапланинг - няма да се правят пътища с обратен напречен наклон. Изключения се допускат само в случаите, когато няма друг начин за отводняване.

Въвеждат се и изисквания с минимална дължина на правите отсечки. Минимум 115 м е тя например за първокласните шосета. Ня тях трябва да се осигурява и 625 м видимост за изпреварване.

В наредбата са предвидени площадки за отдих, които трябва да са на всеки 40-50 км двустранно, ако включват търговски обекти. Ако са само за почивка, ще са на 15-20 км. Предвиждат се и площадки за центрове за управление на движението.

Наредбата се работи от повече от две години и половина, съобщи регионалният министър Николай Нанков. Той е подписал за обнародването ѝ на 23 август - няколко дни преди инцидента край Своге, в който загинаха 17 души.

В документа има над 20 нови текста, свързани с пътната безопасност.

“Пътищата в България доскоро се проектираха по съветски модел. Наредбата не беше променяна повече от 30 години. Сега ще се работи по немски модел, с всички съвременни изисквания за пътна безопасност”, посочи Нанков.

Увеличават се гаранционните срокове за строителство и ремонт на пътища. Това предвиждат промени в друга наредба - за експлоатация на строежите в България.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

97

Reptile

преди 5 години

Хубаво го мислите, ама като свършат еврофондовете, кой ще плаща прескъпите наредби и модели?! Трябваше до сега, вместо да се краде, да инвестираме в кество, защото ЕС плащаше... Сега е късно, и за да съберем пари по новите стандарти, ще трябва данъците да скочат ПЕТОРНО!? Единственото успокоение е, че ако бяха БСП на власт и това нямаше да има. Всичко щяха да откраднат, а фондовете да са спрени!

96

Shark

преди 5 години

До USA. Откъде накъде ще ме задължаваш да карам с мин. 80, или с колкото и да е. Аз си преценявам с колко да карам, като съм с ниска скорост няма да карам в лява лента, а ти си минавай, кой те спира. Само че ако превишим макс. допустимата скорост трябва да отнесеш солена глоба, както е в Германия, например, и не само там. А не да ми хвърчиш с 200 и да застрашаваш и мен!

95

Анонимен

преди 5 години

Парите от евро фондовете скоро ще свършат и кой крал, крал.Борисов,Лиляна Трейс и всички фирми свързани с ГЕРБ ще броят пачки някъде,а след тях каквото ще да става.Те се нагушиха.Сега може спокойно да си отидат,без да им пука за кривите улици и магистрали които оставят след себе си.Може и нагреватели на магистралите да предвидят в новият закон.нали те ще са далече от тук.

fallback