Снимка: Facebook
fallback

Младите водачи у нас масово не знаят как да реагират в различни ситуации. Културата на шофиране е изключително ниска, коментира пред Bulgaria ON AIR Явор Алексов, създател на школа за усъвършенстване на млади шофьори.

Думите му идват като потвърждение на тежкото ПТП в Петрич, което осакати тийнейджър, а сестра му е в тежко състояние. Автомобилът, помел децата, е управляван от 18-годишен с книжка от около два месеца.

"Културата на пътя идва основно от първите стъпки, които се правят за получаване на свидетелство за управление на МПС, а именно - курсовете. Те обаче са доста далеч и от гледна точка на дисциплината, и чисто технически от това как се управлява автомобил", допълни Алексов.

Oще по темата

Според дрифт пилота Александър Язов–Матрицата в повечето случаи причините за пътните инциденти представляват най-вече лошо стечение на обстоятелствата - липса на умения от страна на водача и липса на преценка на ситуацията.

"Най-вероятно това е и причината за трагедията в Петрич. Дрифта е изключително сериозен спорт, той се практикува на специални места със специално пригодени автомобили. Улицата в никакъв случай не е място, където да се прави това", обясни Язов.

В студиото на "България сутрин" един от най-успешните ни рали пилоти Крум Дончев подчерта, че възпитанието стои в основата на поведението ни на пътя.

"Би било добре да осъзнаем, че всеки един автомобил може да бъде оръжие и да отнеме човешки живот", посочи той.

Дончев подкрепи тезата, че дрифта не може да се практикува самоцелно на нерегламентирани за това места, още повече, когато на пътя има други хора. И бе категоричен, че основните проблеми за войната по българските пътища са културата и липсата на контрол от страна на съответните органи.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

53

80%+

преди 5 години

Нито обучението е проблема, нито възпитанието. Никъде по света не се качват готови шофьори в колите след курса. Някъде дори и курсове нямат, просто минават един тест и толкова. Никъде не са по-възпитани или по-невъзпитани от нас, също така. Проблемът е липсата на контрол. Липсата на работещ контролен орган. Това да се седи в храстите и да се спира за "рутинна проверка", забравени фарове или колани в градски условиян не е контрол. Това е нищоправене и отчитане на дейност.

52

Vilislav

преди 5 години

Така, че семейството е фактора, възпитанието. Дори не и кръга - в училище половината бяха наркомани - не станах такъв, правиха пергели с голфа - имам спортна кола в момента , но никога не съм си позволявал да го правя това (освен веднъж на плосък терен, който не е улица и няма хора и коли, и съм сам). Що- щото са ме възпитали, имам някакви устои, някакви граници. СЕМЕЙСТВО, дами и господа. Тук на този явно са му насъдили чувсвтво за безнаказаност. И така се създават убийци.

51

Vilislav

преди 5 години

Не училището, не е и инструктора са тези , които трябва да възпитават - това се почва от малък, да ти се вменят отговорности, респект, морал, съвест. В момента на 13 пушат, правят с**с, родителите им въобще не им пука - до момента в който не изгубят собственото си дете, за съжаление. На училище ходиш , но се връщаш вкъщи. На курс ходиш, но се връщаш вкъщи. И когато положението в къщи е "кой квото иска, това да прави" се получава 14-годишни наркомани без контрол, на 18-младши дрифтъри убийци.

fallback