Снимка: Булфото, архив
fallback

При избора на автомобил втора ръка всеки търси възможно най-добрият вариант. Факт е, че на пазара е пълно с доста лоши предложения, а и самите купувачи робуват на определени стереотипи, които повече пречат, отколото помагат, пише Automedia.bg. Експерти разкриват най-големи заблуди, в които хората вярват и с които е по-добре да се разделят, когато решат да си купуват автомобил на старо.

1. Пробег до 100 000 км

При избора на кола на старо повечето купувачи на първо място се интересуват не от техническото състояние, а от пробега на автомобила. Това е и причината голяма част от предлаганите автомобили да са с пробег от около 100 000 км. Това е психологическата граница, която се е оформила през годините. И която, честно казано, в повечето случаи е напълно нереална.

Нека пресметнем – автомобил на старо, каран в Германия или Италия, който е на 10-15 г. навърта средно по 20 000 км на година. Това във всички случаи прави повече от 200 000 км. Ако колата е била на фирма, пробегът е още по-голям. В същото време на километража и има съвсем други цифри. А това означава само едно – той е превъртян. Понякога дори повече от един път.

Факт е обаче, че доста по-бързо ще се продаде кола на 7-8 години с пробег 80 000 км, отколкотго такава със 180 000 км. Затова трябва да се внимава много, още повече, че пробегът на автомобила вече може да бъде проверен при официалния вносител (поне да се види кога за последен път той е бил в сервиз).

2. По-добрe боядисана, отколкото с драскотини

Клиентите по-добре приемат боядисания автомобил, отколкото машина с оригиналната си боя, но с драскотини и ожулвания по нея. Обяснението е просто – тези коли изглеждат по-добре и съответно по-лесно привличат внимание. Боядисаната кола обаче е пълна загадка за клиента, който няма как да знае какво се е случило с нея, преди тя да излезе на пазара.

Ако не сте специалист, трудно ще разберете как е извършен ремонта и какво точно се крие под новата боя. Дали тя няма да се окаже менте и след 1-2 години да ви се наложи отново да пребоядисвате автомобил, за който сте дали сериозна сума пари. Не е изключено също, боядисването да се дължи на пътно-транспортно произшествие, от което да са пострадали и други елементи на колата.

3. Покупка само от частно лице

Мнозина клиенти смятат, че автомобил втора ръка трябва да се купува само от частно лице, а не от автокъща. Това се дължи най-вече на някои от споменатите вече причини. Търговците на коли на старо превъртят километражите на предлаганите коли, пребоядисват ги, за да им придадат впечатляващ външен вид, а също така често крият сериозните им проблеми.

Факт е обаче, че пазарът се променя и се появяват все повече фирми, които предлагат проверени автомобили, които са били добре поддържани през годините. Затова си струва да се похарчат повече пари, но да се купи кола с истинска история, на реални километри и най-вече обслужвана добре. В същото време много от частните продавачи се изхитряват да превъртат километража, а освен това и крият истинското състояние на основните агрегати.

Четете още за заблудите и стереотипите в Automedia тук

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

83

асд

преди 4 години

До ...А ако имам кола 1996, на реални 186 000 км. ? Карана единствено от мен ?

82

Морския

преди 5 години

Ми ела да видиш моята кола тойота 2007 на 92000 км. а парите как ще ми ги дадеш на ръка или по банков път?

81

БЪЛГАРИНА

преди 5 години

Не купувайте в БГ употребявани коли! Най-скапаните - КАРАЩИСАНИ!Вкарваш си колата отвън и при сервизиране в България се почва, някой ще ти вземе неща - майстора му трябвала оригиналната ти част... !На крайслер. на мерцедес... преживяно - автоджамбази никакво доверие, сервизи със собственици цингаманга никакво доверие! Навсякъде учили-недоучили майсторе: сега има интернет и публичното мнение за отношението на сервизите и мошениците не е тайна. Това е цял отрасъл!

fallback