Снимка: AutoMedia.bg
fallback

Nissan се оттегли от проекта за съвместна разработка на луксозен компактен модел с Mercedes, съобщава в. Nikkan Kogyo. От японската компания обаче подчертаха, че искат да запазят другите си партньорски взаимоотношения с германския гигант.

Двете компании работеха върху луксозен модел, който да се прави в съвместния им завод в Агуаскалиентес, Мексико, и да се продава основно на северноамериканските пазари.

Компактните модели нашумяха много в САЩ след кризата и поскъпването на горивата в края на миналото десетилетие. Сега обаче интересът към тях непрекъснато спада, тъй като американците се връщат към традиционните пикапи и големи SUV. Това е едната причина за оттеглянето на Nissan от проекта. Втората е несигурността, която витае около производствата в Мексико покрай плановете на Доналд Тръмп за драстични увеличения на входните мита за вносни автомобили.

Заводът в Агуаскалиентес бе построен от Nissan и Daimler през 2017 и има капацитет 230 000 автомобила годишно. За момента там се прави само Infiniti QX50, кросоувърът на луксозната марка на Nissan.

Говорителят на Infiniti обаче подчерта, че партньорството с Daimler си остава "солидно" и "успешно".

Съюзът между Renault-Nissan и германците бе изкован миналото десетилетие от Карлос Гон и Дитер Цетше. Двата гиганта дори си размениха акции, за да го скрепят - сега Nissan и Renault държат по 1.55% от Daimler, а германците притежават 3.1% от Nissan.
 
Компаниите си разменят технологии и понякога дори цели модели, какъвто е случаят с Mercedes X-class, построен на базата на Nissan Navara. Те имат и съвместен завод за двигатели в американския щат Тенеси.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

11

Щерю

преди 5 години

Няма да има Мерцедессан...

10

Анонимен

преди 5 години

И ое нещо, за тея дето им е странно, как може някой да знае нещо още преди да е излязло масово на пазара, потърсете в гугъл картинките "erlkoenig car" и ще ви стане ясно.

9

do 8 До 5

преди 5 години

Не се излагай. Една има развоен период от 3-4 години. Ти да не мислиш че само СЕО-то е в течение? Стотици хора са вкарани в разработката. А отделно има поне още толкова тестери и валидатори. Тея коли преди да влязат в серия се тестват от Северния полюс през Китай до Сахара и в Бразилия. Дали според теб не знам още от преди 3 години какво ще излезе тази и другата година? А вече стават ясни нещата и за след 21ва година. А отделно се подготвят концепти и за след 25та.

fallback