Снимка: архив Reuters
fallback

До 4,5 милиарда евро глоби заплашват европейските автомобилни производители, ако не успеят да покрият новите стандарти за намаляване на вредните емисии - което става все по-трудна задача при отлива от дизела, отбелязва Bloomberg в анализ по темата.

Почти всички производители на Стария континент разчитаха основно на дизеловите двигатели, за да постигнат планираните от ЕС поетапни намаления на парниковите емисии. След Дизелгейт и констатациите за влошено качество на въздуха в много градове обаче тази технология е все по-непопулярна. Миналия месец Хамбург стана първият град в Германия, забранил движението на по-стари дизели в центъра.

Oще по темата

"Спокойно можем да признаем, че първоначалните ни планове как да намалим емисиите отиват в кошчето", призна Дитер Цетше, главният изпълнителен директор на Daimler. "Все още смятаме, че може да постигнем тези цели, но не зависи само от нас, а и от това как потребителят ще реши да действа". Дори на традиционно силни дизелови пазари като Германия и Франция клиентите се пренасочват към друго задвижване в последните две години, най-вече от опасения, че в бъдеще дизелите могат да бъдат забранени.

"Ние продължаваме да вярваме в дизела", заяви Питър Нота, директор по продажбите на BMW Group, пред Automedia.bg. "Но вече е очевиден факт, че някои пазари ще тръгнат по други пътища на развитие".

Още от подписването на Протокола от Киото през 1997 дизелът бе в основата на европейските планове за редуциране на емисиите. Двигателите от този тип изгарят горивото по-ефективно и съответно дават по-малко отпадни парникови газове. За нещастие обаче те изпускат повече фини прахови частици и азотни оксиди - главни причинители на смога в градовете.

Отливът от дизела е една от причините през миналата година средните нива на емисии за новите автомобили да се увеличат за пръв път след седем години спад. Консултантската компания ЕY пресмята, че средното ниво на парниковите газове се е покачило през 2017 с 0.4 грама на километър, до общо 118.5 грама. Новият европейски стандарт Евро 7, който влиза в сила през 2021, допуска максимум 95 грама на километър.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

64

Анонимен

преди 5 години

Както вече сме свикнали, истината се пропуска и се обвинява нещо/ в случая дизелът/, че замърсява фатално градовете и променя климата?? Никой не споменава по колко коли има в едно семейство във градовете, защо зимно време мирише на гума и *** и че климата се променя даже без да е имало човечество. Един вулкан примерно извърля стотици пъти повече прах, сяра и т.н. от всички коли на съответния континент. Динозаврите не са изчезнали от автомобилни газове

63

Българин

преди 5 години

До селянин 60!Смога в големите градове става главно (над 90%), поради изгарянето на твърди горива (дърва, въглища, гуми, стари масла и т.н.). Типичен пример - по време на големите празници в София, голяма част от автомобилите ги нямаше, а смогът беше дори завишен!Докато не се въведат алтернативни енергиини източници, дизелът (над евро 5) ще бъде най-еко горивото, което може да се използва!

62

Българин

преди 5 години

До провинциалист 39!Сподели, като зареждаш газчицата добавяш ли и масълце с литри?!Газова кола, да но само ако е фабрична! Много грешно е да се мисли, че като си сложиш газ и вече си "еко"! Бензина и като цяло течните горива имат много важна роля в горивната система - смазват, охлаждат, почистват и т.н.! Когато сложиш газ, дето изгаря и при по-висока температура, двигателя безвъзвратно се разваля!

fallback