64

Анонимен

преди 5 години

Както вече сме свикнали, истината се пропуска и се обвинява нещо/ в случая дизелът/, че замърсява фатално градовете и променя климата?? Никой не споменава по колко коли има в едно семейство във градовете, защо зимно време мирише на гума и *** и че климата се променя даже без да е имало човечество. Един вулкан примерно извърля стотици пъти повече прах, сяра и т.н. от всички коли на съответния континент. Динозаврите не са изчезнали от автомобилни газове

63

Българин

преди 5 години

До селянин 60!Смога в големите градове става главно (над 90%), поради изгарянето на твърди горива (дърва, въглища, гуми, стари масла и т.н.). Типичен пример - по време на големите празници в София, голяма част от автомобилите ги нямаше, а смогът беше дори завишен!Докато не се въведат алтернативни енергиини източници, дизелът (над евро 5) ще бъде най-еко горивото, което може да се използва!

62

Българин

преди 5 години

До провинциалист 39!Сподели, като зареждаш газчицата добавяш ли и масълце с литри?!Газова кола, да но само ако е фабрична! Много грешно е да се мисли, че като си сложиш газ и вече си "еко"! Бензина и като цяло течните горива имат много важна роля в горивната система - смазват, охлаждат, почистват и т.н.! Когато сложиш газ, дето изгаря и при по-висока температура, двигателя безвъзвратно се разваля!

61

Анонимен

преди 5 години

Евростандартите се измислят от чиновници, които искат да променят законите на физиката на база собствената си тъпотия.

60

Анонимен

преди 5 години

У наше село Видин през зимата смърди на въглища,а не на дизел!Все едно,че караме парни коли!През лятото на нищо не смърди,защото въглища не се горят.

59

Иван

преди 5 години

Към дизелофилите и бензинките ще изхвърлим, ама утре. Не може всичко на веднъж. Днес изхвърляме дизелите.

58

Селянин

преди 5 години

До дизелджияОт целия ти анализ разбрахме, че 20 годишния дизел харчи по-малко масло от бензиновите двигатели. Хайде сега кажи, че твоята не изхвърля фини прахови частици и азотни оксиди, т.е. това което образува смога в населените места, където има голям трафик ;)

57

дизелджия

преди 5 години

Карам дизелова кола от 20 години.На 6000 км гори около 0,2 л масло!На толкова сменям маслото на двигателя.Виждал съм много бензинови които са на практика на бензин и масло-от ауспусите им излиза син дим и мирише на масло.Не ми се вярва бензиновите да са по добри.Дизела докато има компресия пали и върви и не гори масло.Като падне компресията не върви и не пали.Има нещо гнило в истерията срещу дизелите!

56

Анонимен

преди 5 години

Стига с тия глупости .До кога тоя Мутренски Саровски свят.Кога ще Спрат бараките на Пеевски и Емел Етем по пътищата.и тирове и дървената мафия пушат като парен локомотив.А имали В Световен мащаб фирма или институция за пречистване на Мръсния Въздух..Защо не се доидеш в Американския Град Севлиево и да видите какво става.Защо не обърнахте внимание на мексиканските работници. Които слагаха машините на Идеал Стандарта .казаха хората че след 10 15 години дърветата ще съхнат от върховете и ще за

55

Анонимен

преди 5 години

До @:"Един кораб контейнеровоз на Маерск гори средно 15-20 000 тона дизел на ЧАС."Човече оправи си мерките. Карам контейнеровоз на Маерск и трябва да ти кажа, че те имат най-затегнатата политика за икономия на гориво. При икономична скорост, която подържаме в 80% от времето горим до 30-40 тона на ДЕНОНОЩИЕ.

54

123

преди 5 години

Колкото по-скоро спрат кадилницитетолкова по-добре.Въобще не е трябвало да се произвеждат коли на дизел под три тона.

53

Анонимен

преди 5 години

Сега дизел тарикатите за по ефтиничко ще им излезе солено! Ха ха ха!

52

Евростандарт

преди 5 години

За СО2 целта е през 2021 година нивата да са под 100 г/км, за по-леките по тегло коли, но например за вановете, да е под 147 г/км. Казано по друг начин няма общовалидно ниво на замърсяване по отделните видове замърсяване за всички МПС, както са написали тук. Правилото за дизеловите коли е, че колкото е по-тежък автобомила, толкова повече дизеловия двигател е по-подходящ за него.

51

Евростандарт

преди 5 години

Принципно допустимите нива на замърсяване с фини прахови частици за колите по Евро 5 и след това, са еднакви за бензиновите и дизеловите двигатели. При азонтните оксиди, допустимите нива при Евро 6 се доближиха много за бензинови и дизелови двигатели, като дизеловите имат по-високи нива. Обратното е при въглеродния двуокис, там бензиновите замърсяват повече, а това е по-голямият проблем от години, но засега няма ограничение за нивата.

50

Евростандарт

преди 5 години

Цитат: Новият европейски стандарт Евро 7, който влиза в сила през 2021, допуска максимум 95 грама на километър.*По досегашните евростандарти имаше 5 варианта за всеки евростандарт, според теглото на автомобила, освен че бяха разделени на стандарти за бензинови и за дизелови двигатели. Това 95 грама за кой или кои варианти се отнася? Не е едно и също малолитражка с тегло под 1350 кг и тежкотоварно МПС, което е само на дизел. Второ,досега евростандартите нямаха изискване за нивото на СО2.

49

Изгърбич Задвратян

преди 5 години

по големия въпрос е колко ще струва това на търговците на въглеродни горива, и дали загубите, понесени от един братски на нас въглеродец няма да доведат до драстичен скок на цената на тока и питейната вода, отново.

48

Киро кардана

преди 5 години

Замислете се бе хора...Казват ви дизела замърсява а това ,че една нова кола има малък живот и вечни ремонти и части и после на моргата..а енергията,материалите и замърсената вода покрай нейното производство и след това за неговото рециклиране ви го спестяват!

47

Киро кардана

преди 5 години

Не е ли много по екологично една кола с поцинковано купе( ауди80) и двигател на MB 2.5 чист дизел с редова помпа с минимален пробек 1000000км и страшно здраво окачване с гресьорки!.Няма сензори ,електроника,демферни маховици,MAF,MAP,пиезо дюзи,турбота и .тн само яко каране!Работи даже и при свален акумулатор,сприра само кога свърши горивото!Така карате 30-40 години една само със смяна на консумативи и минимални ремонти!Да но.....производителите нямат файдаа от такъв автомобил!

46

ветъро

преди 5 години

""до 4,5 милиарда евро глоби заплашват европейските автомобилни производители"... абе деца, има ли некой, който все още да вEрва, че "соленото" го плащат "филантропите" и концерните? ама честната си кажете!

45

Анонимен

преди 5 години

Европа да започва да развъжда коне и да се учи да върти ***,дали.Дизела беше "спрян" защото е икономичен ,а за да има пара за някого ,трябва да се търгува с количества.До 2030 технологията можеше да достигне до литър-два разход и по-добър ,но това е смърт за петролодоларите.