Както вече сме свикнали, истината се пропуска и се обвинява нещо/ в случая дизелът/, че замърсява фатално градовете и променя климата?? Никой не споменава по колко коли има в едно семейство във градовете, защо зимно време мирише на гума и *** и че климата се променя даже без да е имало човечество. Един вулкан примерно извърля стотици пъти повече прах, сяра и т.н. от всички коли на съответния континент. Динозаврите не са изчезнали от автомобилни газове
До селянин 60!Смога в големите градове става главно (над 90%), поради изгарянето на твърди горива (дърва, въглища, гуми, стари масла и т.н.). Типичен пример - по време на големите празници в София, голяма част от автомобилите ги нямаше, а смогът беше дори завишен!Докато не се въведат алтернативни енергиини източници, дизелът (над евро 5) ще бъде най-еко горивото, което може да се използва!
До провинциалист 39!Сподели, като зареждаш газчицата добавяш ли и масълце с литри?!Газова кола, да но само ако е фабрична! Много грешно е да се мисли, че като си сложиш газ и вече си "еко"! Бензина и като цяло течните горива имат много важна роля в горивната система - смазват, охлаждат, почистват и т.н.! Когато сложиш газ, дето изгаря и при по-висока температура, двигателя безвъзвратно се разваля!
Евростандартите се измислят от чиновници, които искат да променят законите на физиката на база собствената си тъпотия.
У наше село Видин през зимата смърди на въглища,а не на дизел!Все едно,че караме парни коли!През лятото на нищо не смърди,защото въглища не се горят.
Към дизелофилите и бензинките ще изхвърлим, ама утре. Не може всичко на веднъж. Днес изхвърляме дизелите.
До дизелджияОт целия ти анализ разбрахме, че 20 годишния дизел харчи по-малко масло от бензиновите двигатели. Хайде сега кажи, че твоята не изхвърля фини прахови частици и азотни оксиди, т.е. това което образува смога в населените места, където има голям трафик ;)
Карам дизелова кола от 20 години.На 6000 км гори около 0,2 л масло!На толкова сменям маслото на двигателя.Виждал съм много бензинови които са на практика на бензин и масло-от ауспусите им излиза син дим и мирише на масло.Не ми се вярва бензиновите да са по добри.Дизела докато има компресия пали и върви и не гори масло.Като падне компресията не върви и не пали.Има нещо гнило в истерията срещу дизелите!
Стига с тия глупости .До кога тоя Мутренски Саровски свят.Кога ще Спрат бараките на Пеевски и Емел Етем по пътищата.и тирове и дървената мафия пушат като парен локомотив.А имали В Световен мащаб фирма или институция за пречистване на Мръсния Въздух..Защо не се доидеш в Американския Град Севлиево и да видите какво става.Защо не обърнахте внимание на мексиканските работници. Които слагаха машините на Идеал Стандарта .казаха хората че след 10 15 години дърветата ще съхнат от върховете и ще за
До @:"Един кораб контейнеровоз на Маерск гори средно 15-20 000 тона дизел на ЧАС."Човече оправи си мерките. Карам контейнеровоз на Маерск и трябва да ти кажа, че те имат най-затегнатата политика за икономия на гориво. При икономична скорост, която подържаме в 80% от времето горим до 30-40 тона на ДЕНОНОЩИЕ.
Колкото по-скоро спрат кадилницитетолкова по-добре.Въобще не е трябвало да се произвеждат коли на дизел под три тона.
За СО2 целта е през 2021 година нивата да са под 100 г/км, за по-леките по тегло коли, но например за вановете, да е под 147 г/км. Казано по друг начин няма общовалидно ниво на замърсяване по отделните видове замърсяване за всички МПС, както са написали тук. Правилото за дизеловите коли е, че колкото е по-тежък автобомила, толкова повече дизеловия двигател е по-подходящ за него.
Принципно допустимите нива на замърсяване с фини прахови частици за колите по Евро 5 и след това, са еднакви за бензиновите и дизеловите двигатели. При азонтните оксиди, допустимите нива при Евро 6 се доближиха много за бензинови и дизелови двигатели, като дизеловите имат по-високи нива. Обратното е при въглеродния двуокис, там бензиновите замърсяват повече, а това е по-голямият проблем от години, но засега няма ограничение за нивата.
Цитат: Новият европейски стандарт Евро 7, който влиза в сила през 2021, допуска максимум 95 грама на километър.*По досегашните евростандарти имаше 5 варианта за всеки евростандарт, според теглото на автомобила, освен че бяха разделени на стандарти за бензинови и за дизелови двигатели. Това 95 грама за кой или кои варианти се отнася? Не е едно и също малолитражка с тегло под 1350 кг и тежкотоварно МПС, което е само на дизел. Второ,досега евростандартите нямаха изискване за нивото на СО2.
по големия въпрос е колко ще струва това на търговците на въглеродни горива, и дали загубите, понесени от един братски на нас въглеродец няма да доведат до драстичен скок на цената на тока и питейната вода, отново.
Замислете се бе хора...Казват ви дизела замърсява а това ,че една нова кола има малък живот и вечни ремонти и части и после на моргата..а енергията,материалите и замърсената вода покрай нейното производство и след това за неговото рециклиране ви го спестяват!
Не е ли много по екологично една кола с поцинковано купе( ауди80) и двигател на MB 2.5 чист дизел с редова помпа с минимален пробек 1000000км и страшно здраво окачване с гресьорки!.Няма сензори ,електроника,демферни маховици,MAF,MAP,пиезо дюзи,турбота и .тн само яко каране!Работи даже и при свален акумулатор,сприра само кога свърши горивото!Така карате 30-40 години една само със смяна на консумативи и минимални ремонти!Да но.....производителите нямат файдаа от такъв автомобил!
""до 4,5 милиарда евро глоби заплашват европейските автомобилни производители"... абе деца, има ли некой, който все още да вEрва, че "соленото" го плащат "филантропите" и концерните? ама честната си кажете!
Европа да започва да развъжда коне и да се учи да върти ***,дали.Дизела беше "спрян" защото е икономичен ,а за да има пара за някого ,трябва да се търгува с количества.До 2030 технологията можеше да достигне до литър-два разход и по-добър ,но това е смърт за петролодоларите.
Соленото сбогуване с дизела: Сметката може да стигне ?4,5 милиарда