Снимка: Булфото, архив
fallback

С разделянето на Закона за движение по пътищата на три части правилата ще бъдат доста по-ясни за всички, които се интересуват от това как трябва да се държат на пътя като участници в движението, независимо какви участници са – пътници, пешеходци, велосипедисти, автомобилисти и т.н. Това коментира пред "Монитор" бившият шеф на Пътна полиция Алекси Стратиев.

Oще по темата
Ако парламентът одобри промените вече ще има Закон за движението по пътищата, Закон за водачите на моторни превозни средства и Закон за пътните превозни средства.

"Аз съм оптимист и смятам, че това е едно добро решение. Действително има много промени, като голяма част от тях са свързани с неща, които са извън правилата за движение, извън наказанията на водачите, т.е. в онази материя, която отива към другите закони", обясни Стратиев.

Според него колкото и да е сложно, до края на годината би трябвало промените да се случат.

От Закона за движение по пътищата се вадят нормите, които казват какъв трябва да бъде пунктът за техническия преглед на колата, какви трябва да бъдат тези, които извършват прегледа,  учебните форми, където се казва къде какво се учи, защо се учи и какви са изискванията към учебната форма, защото това са неща, които не касаят пряко движението.

"Имаше няколко текста, които предизвикаха доста спорове, например за задължителните вериги. Дори се появиха съмнения, че законът е лобистки и някоя фирма ще получи много пари от продажбата на милиони вериги. Това е абсурдно, никъде го няма в света и с тези гуми за зимни условия беше голяма сага, не мисля, че даже е решен съвсем добре, но сега законът в общи линии е коректен, тъй като това е и европейски проект. Нека да не забравяме, че ние сме една доста южна страна и на нашите географски ширини дори не всички държави изискват да има зимни гуми. Преминаването към задължителни вериги е една идея в повече. Достатъчно е да има зимни гуми и вериги с летни гуми – това да", обясни още Стратиев.

Според него новините законови промени са били обсъдени доста задълбочено.

Глобите обаче остават същите - ако карате с 30 км превишена скорост, глобата ви е 100 лв., ако карате с 31 км – глобата ви е 400 лв., което е малко абсурдно, при положение че при най-високите превишения от 60 км нагоре глобата нараства с по 100 лв. на 10 км.

Предлага се обаче отмяната на предимството на дясностоящите в кръгово движение, което според Стратиев и сега се случва при кръстовища, които не са регламентирани с пътни знаци.

"На всяко кръстовище винаги, когато не е регулирано от светофари, знаци или пътен полицай, винаги правилото е на десния в едно обикновено кръстовище. Кръговото кръстовище по нищо не се различава от другите обикновени кръстовища, само че имаме едно малко по-особено движение на автомобили, така че правилото на десния е всеобхватно. Навсякъде правилото на десния е валидно – за цяла Европа, тъй като то произтича от Виенската конвенция", мотивира се той.

Старатиев смята, че Законът за движение по пътищата е много сложен, защото касае абсолютно всички хора и това е причината ада търпи толкова много промени.

"Доста трудно ще се стигне до окончателния вариант на този закон, според мен не е изготвен идеалният, прекрасен вариант на един безпроблемен закон. Добре е, че започна това обсъждане. Участваха доста институции, доста хора. Без съмнение МВР пое ангажимент да има специални срещи специално по Закона за движение по пътищата", ообщи Стратиев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

46

Анонимен

преди 5 години

Кръговото кaто при бaй комшу в Турция. Дa им е лесно в Бългaрия. Свиквaйте!

45

Joko

преди 5 години

Новото правило с кръговото е гениална тъпотия на чиновниците. Това ще предизвика маса ПТП-та. За сравнение погледнете какъв бардак се заформя на кръстовището "Сливница" и "Мария Луиза" при положение , че е регулирано със светлинна уредба.

44

Анонимен

преди 5 години

Защо некомпетентни хора се опитват да пишат закони?!? Ако няма юристи в този парламент, в следващия може да има и тогава да се пише нов закон.

fallback