Снимка: Automedia
fallback

Икономичното шофиране е относително понятие, тъй като зависи от голям брой фактори – тегло на автомобила, аеродинамика, състояние на пътното платно, наличието на вятър и много други. Важна роля играе и трансмисията (разходът при движение на 8-а предавка при автоматик е различен от този при 5-а на механична скоростна кутия), така че е доста трудно да се определи с каква скорост трябва да се движи една кола, за да харчи най-малко.

Все пак някои експерти се опитват да изчислят какво точно е нужно. Те са категорични, че предоставените от производителя данни няма как да бъдат верни, тъй като са постигнати в лабораторни условия, тоест на стендове, на които автомобилът имитира ускорение и спиране, свойствени за движение в градски условия.

Според все още действащата европейска методика NEDC (New European Driving Cycle), резултатите се изчисляват, когато автомобилът ускорява до позволената в града скорост от 50 км/ч за не по-малко от 25 секунди. При изчисление на смесен разход, който включва и движение извън града, ускорението е до 70 км/ч. При тази скорост на максимална предавка се измерва и разходът на гориво. Стрелката на оборотомера при 6-та предавка на скоростната кутия трябва да бъде около 1500 об/мин.

Счита се, че 70 км/ч е оптималната скорост за икономия на гориво, тъй като при нея не трябва да се спира рязко преди завои, както и да се ускорява след тях. При 70 км/ч може да се преминава практически през всички завои по големите пътища в Европа, с изключение на планинските серпентини. Затова и тя може да се поддържа на максимална предавка и при минимални обороти на двигателя.

Освен това, методиката NEDC при провеждане на тестовете предполага изключване на климатика и мултимедийната система, а също така и на фаровете и електронните асистенти. А всички те ползват електрическа енергия, което също води до увеличаване на разхода на гориво.

Повече подобни новини четете в Automedia

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

39

Шаран-БГ

преди 5 години

Всеки автомобил си има оптимални обороти, за установяването на които, водачът не се нуждае даже от оборотомер на таблото.И всеки автомобил по различен начин реагира на скорост и товар. И много е важно, с какво ще ти е" кръстено" горивото, което ще ти натъпчат в резервоара !! Правил съм опити- с едно и също количество гориво от различни фирми, по един и същ маршрут, една и съща машина, един и същ шофьор - големи различия в разхода на гориво!! Защо ли ??

38

Някой

преди 5 години

Всеки автомобил е с различни параметри....Само ще споделя..упрвлявай така,че да не ти се налага да използваш спирачките и гледай оборотите на таблото....останалото е бързо да се съобразяваш с обстановката по пътя...На всички шофьори пожелавам безаварийно пътуване ! 😀

37

Кон

преди 5 години

70 км е неикономично, защото те изпреварват тирове, камиони и автобуси. Статията е писана от човек, който не може да мисли самостятелно, и цитира хора, които не осмислят реалната пътна обстановка. Би било вярно, ако има само един автомобил на пътя. Но тази хипотеза е лъжа.

fallback