39

Шаран-БГ

преди 5 години

Всеки автомобил си има оптимални обороти, за установяването на които, водачът не се нуждае даже от оборотомер на таблото.И всеки автомобил по различен начин реагира на скорост и товар. И много е важно, с какво ще ти е" кръстено" горивото, което ще ти натъпчат в резервоара !! Правил съм опити- с едно и също количество гориво от различни фирми, по един и същ маршрут, една и съща машина, един и същ шофьор - големи различия в разхода на гориво!! Защо ли ??

38

Някой

преди 5 години

Всеки автомобил е с различни параметри....Само ще споделя..упрвлявай така,че да не ти се налага да използваш спирачките и гледай оборотите на таблото....останалото е бързо да се съобразяваш с обстановката по пътя...На всички шофьори пожелавам безаварийно пътуване ! 😀

37

Кон

преди 5 години

70 км е неикономично, защото те изпреварват тирове, камиони и автобуси. Статията е писана от човек, който не може да мисли самостятелно, и цитира хора, които не осмислят реалната пътна обстановка. Би било вярно, ако има само един автомобил на пътя. Но тази хипотеза е лъжа.

36

Анонимен

преди 5 години

Най-икономичната скорост е максимално допустимата скорост. Не плащаш глоби и губиш най-малко време. вярно, че тогава ще ти се налага да караш с неикономичните 40-50 км/час на много места по междуградските пътища, но така е в България. КАТ трябва да има хранилки за глоби, за да оправдае съществуването си. Принципно за автомобилите по модели до 1990 година обикновено най-икономчината скорост беше 90 км/час. После стана 110 км/час, а сега тук ми твърдят, че е паднала на 70 км/час!!! Едва ли.

35

Анонимен

преди 5 години

То сега колите са и с автоматични скорости и това за предавките е само за тези с ръчна трансмисия. От 15 години карам коли само с автоматични скорости, но както и при другите, разхода скача ако караш на принципа газ-спирачка. Ако си караш равномерно без резки ускрявания или спирания, разхода е доста нисък. После вече идва при каква скорост на равномерно движение разхода е най-малък и дали това отговаря на времето, с което разполагаш.

34

ттт

преди 5 години

На равен път най-икономично е да се кара на най-високата предавка с 2000 об/мин. Каква е скоростта зависи от модела автомобил. При движение по нагорнище нещата са многостранни, но е добре така да шофирате, че колкото може по-рядко да натискате спирачката. За надолнището - предавка при коята скоростта на автомобила е постоянна. Ако ас ускорява - понижете предавката, ако забавя - повишете предавката.

33

Анонимен

преди 5 години

Пътят София-Варна. Някои бяха правили експеримент за колко време ще стигнат от София до Варна, ако спазват всички ограничения. Какъв беше резултата? 12 часа и половина ли, че нещо не си го спомням точно. Ако пътуваш 12 часа и половина вместо примерно 6 часа и 15 минути, рискът да катастрофираш е 10 пъти по-голям, но ... ще спестиш гориво заради по-ниската скорост.

32

Анонимен

преди 5 години

Икономията майка на мизерията. Да направят пътищата като хората и премахнат безсмислените ограничения, превърнали се в хранилки.

31

Анонимен

преди 5 години

Не е важно колко харчи автомобила, а да изкарваш достатъчно пари, за да можеш да си го позволиш.Авторът има ли идея какво ще стане ако се напълнят пътищата с бавнодвижещи се таратайки колко ще са смъртните случаи?

30

Анонимен

преди 5 години

При по-бавно пътуване на по-дълго разстояние се увеличава риска да се катастрофира заради по-голяма умора и повече време на пътя. Казано по друг начин, по-евтиното ти излиза по-скъпо.

29

Анонимен

преди 5 години

Разходът скача, когато се ускорява и колкото по-бързо е ускорението, толкова по-голям е разхода. При движение с равномерна скорост, всяка кола си има някаква оптимална скорост, при която е с най-малък разход на гориво при равни други условия, но тук трябва да прецениш какво да е съотношението между време за пътуване и разход на гориво. Не знам дали си заслужава да пътуваш с 70 км/час вместо с 90 км/час, за да спестиш на 500 км примерно 3-5 литра гориво, но да загубиш час и 40 минути.

28

Анонимен

преди 5 години

Най - евтино излиза ако имате Тесла ,Следва някакъв хибрид , сМалолитражка също е евтино - но не ги правят вече .Тия с метана/ газа са самоубиици - евтино ама и много рискове крие

27

Анонимен

преди 5 години

Някой опитвал ли е да набере 50кч в час за 28сек. Че тя жигулата набираше 100-те по-бързо.

26

Анонимен

преди 5 години

От опит да ви кажа , че ако ще житкате извънградско си търсете кола с поне 6 скорости, Един маршрут от 800 км , с 5-степенна и 110-120км ч , на отиване почти 6/100 , навръщане 90-100 -3,5/100С по-голям автомобил с 6 скорости - 120-130км.ч в двете посоки 7л/100

25

Анонимен

преди 5 години

Какви обороти, какви предавки, какви пет лева. Съвременните коли масово са с автоматични скорости и не се занимаш с обороти и предавки. Разбира се всеки знае, че като настъпи газта да ускори по-бързо, разхода скача.

24

Баш майстора

преди 5 години

Да караш на 6-та при 1500 оборота е най - лошото което можеш да направиш за мотора и скоростната кутия , !!! Най - добре е да карате с 90-100 при 6-та и около 2000-2200 оборота !!

23

Анонимен

преди 5 години

Преди 1989-та най-икономичната скорост беше 90 км/час за повечето коли в България. За двутактовите беше по-ниска. Явно новите коли имат други параметри.

22

Анонимен

преди 5 години

А при 1500 Об какъв маслен недостиг изпитва ДВГ-то нее истина.После като сменим ДВГ-то баси икономията :)))

21

Гогата

преди 5 години

На 6-та със 70 км...И какво става с двигателя, някой учен помисли ли ? Или е важно да е малък разхода...

20

Анонимен

преди 5 години

Ако ходиш пеша икономията е максимална