Willys
Именно от Willys тръгва историята на този тип автомобили. Триумфът на тази машина започва с унищожаване на директен конкурент. В началото на 40-те години на миналия век армията на САЩ обявява конкурс за създаването на лек всъдеход, пригоден за военни цели. Срокът е убийствен – само 2 месеца, и това е причината само три компании да се опитат да решат задачата - Willys-Overland Motors, Ford и American Bantam.
След 60 дни е готов проектът само на конструкторите и инженерите от American Bantam, като по всичко изглежда, че това е техният звезден миг. Ръководството на Willys-Overland Motors обаче не се отказва и започва подмолна игра, като раздава подкупи там, където трябва. Това дава резултат и срокът е увеличен с още 2 седмици, които стигат, за да може Willys да завърши своята машина и съответно да спечели конкурса.
Тайната на успеха е проста – от централата на Bantam е открадната цялата техническа документация, без която автомобилът не може да участва. Така историческата справедливост е, че една компания прави нужната машина, но всички лаври обира друга.
Съвсем скоро машините на Willys стават много популярни, като това се дължи на трите им основни качества – не са капризни, лесни са за ремонтиране и най-вече са високопроходими. След Втората световна война Willys се превръща в световно известната марка Jeep, докато Bantam фалира веднага, след като става ясно, че не е получил поръчката.
Снимка: Производителят
От момента на излизане на първия всъдеход изминаха много години. За този период автомобилните производители създадоха огромен брой коли с висока проходимост. На някои от тях беше съдено да променят хода на автомобилната история.
Вижте 7 такива модела в галерията ни.
Повече подобни новини четете в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
14
Анонимен
преди 5 годиниКойтутуй всъдеход ?
13
СатаНАТО
преди 5 годиниРазбира се, всеки, който се е пре ..л да си купи Нива, цял живот ще твърди, че това е Автомобилът. Дори да лежи под нея всяка неделя, докато отгоре му се сипе ръжда от праговете и калниците. И всеки цър вулан, който веднъж се е возил на уазката на Горското, вярва, че други джипове за гора НЯМА. Но!... То си имаа...
12
СатаНАТО
преди 5 годиниРазбира се, че РАВ 4 беше крайъгълен камък. Лада Нива е един ВАЗ-ов карашък с нулево значение за автомобилната индустрия. 35 години след първата Нива нещата са също толкова трагични, както и в началото. За УАЗ не ми се говори - с нищо не е по-добър от който и да е западен джип. А се троши три пъти повече.