Архив: Булфото
fallback

Обмисля се промяна на екотаксата за новите и старите автомобили. "За електроавтомобилите няма да има екотакса, за хибридите ще бъде много намалена, за новите коли също ще бъде намалена, тези които са до 5 години ще бъде запазена, а за по-старите ще бъде увеличена", обясни министърът на околната среда и водите Нено Димов пред БНТ.

"Ще обхванем и тежки превозни средства", каза Димов и допълни, че над 1 млн. автомобила в България са над 20-годишни. Ще има много завишени изисквания към автомобилите на самия технически преглед от гледна точка на опазването на околната среда.

Oще по темата

По повод екостикерите той обясни, че те ще са на база на евронормите на автомобила.

Той определи забраната за джижение на дизелови автомобили в някой европейски страни като изкривяване на пазара. "Това изкривяване дава ефект в друга част, където тази забрана я няма. За да имаме единен пазар, това изкривяване трябва да бъде регулирано на ниво Европейски съюз", смята той..

По думите му държавите, които въвеждат такива забрани, да имат и отговорността за тези коли. "Може би е правилно от тяхна гледна точка, но ако искаме да имаме отворен пазар, това трябва да бъде тяхно задължение, а не задължение на страните, които не изкривяват пазара", каза министърът.

По темата за мръсния въздух у нас министър Димов обясни, че резултати се постигат, но не така бързо, както ни се иска.

"За първи път, откакто България е в ЕС, темата се повдига на толкова високо ниво. Този проблем не е само в България и не може да намерим единно решение. Има доста различни причини за замърсяване на въздуха", каза той  и заяви, че гражданите трябва да променят начина си на живот, защото те са потърпевши.

По думите му най-големият проблем е битовото отопление. "Имаме за цел към следващия отоплителен сезон да сложим изисквания към твърдите горива, които се продават на пазара. Това е първата стъпка. Втората е екодизайнът. Отоплителните тела трябва да отговарят на определени стандарти и изисквания на екодизайна, така че да имат много по-голям коефициент на полезно действие", добави министърът.

"Когато отпадък стане суровина, просто няма да бъде изгодно да се гори. За съжаление, това е проблем на рециклиращите предприятия. Ние не може до всяка кофа боклук да сложим полицай. Има неща, които ще се случат по-бавно", обясни Нено Димов относно горенето на отпадъци.

Той определи въздухът, който дишаме днес в София, като по-чист от този, който сме дишали преди 6 години.

По думите му има различни причини за замърсяването на въздуха в Европа, като даде пример с Кипър, където имат проблем със завишени нива на фини прахови частици, идващи от Сахара.

Трябва да се вземат мерки на четири нива, призова министър Димов - европейско, национално, местно, лично.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

25

Анонимен

преди 6 години

дали ще бракувам нов или стар автомобил няма значение за стойността на еко таксата по скоро има значение размера лек бус или товарен.тя не беше въведена във връзка замърсяване на въздуха а за рециклиране на автомобилите сякаш те не печелят от това. друг е въпроса къде отиват тези средства мисля че беше някаква определена правилна фирма.така че идеята е някой да си повиши приходите и няма да подобри въздуха.някой журналист ако желае може да провери къде отиват със сигурност събраните еко средства

24

АлчниятЛицемер

преди 6 години

Алчни лицемери - кого лъжете че сте загрижени за екологията ? Грижата Ви е само как по - успешно да ограбвате този народ ! Престъпници приемат промени в закони !

23

Екотакси и колите

преди 6 години

За около 82% от колите, за които се плаща екотакса, таксите ще се вдигнат. за сотаналите 18% - по-скъпите коли, екотаксите ще намалеят (13,5%) или няма да се променят (4,5%).

fallback