Снимка: архив, Reuters
fallback

Американският производител на електрически автомобили Tesla Inc отново не успя да постигне собствената си цел за производство на внимателно следения от пазарите Model 3, който е по-евтин автомобил и според анализаторите е решаващ за дългосрочната рентабилност на производителя на луксозни електрически автомобили, предава Bloomberg.

Калифорнийският пионер в бранша е произвел през първото тримесечие почти 30 000 автомобила. Производството на седана Model 3 е 2 020 коли на седмица – за последната седмица на март. Tesla е предала 8 180 от седаните си през първите три месеца на годината, като е пропуснала средната оценка на анализаторите за около 8 800 бройки според проучване на Bloomberg News.

Всъщност компанията имаше за цел до края на март да произвежда по 2 500 коли от типа Model 3 на седмица. По-рано редица специализирани блогове писаха за пропусната цел, позовавайки се на вътрешен до компанията имейл на основателя ѝ Илон Мъск.

Въпреки провала Мъск обеща бързо ускоряване през следващите три месеца. Акциите на Tesla откриха сесията с ръст от 6,9% и нараснаха с 3,6% през деня до 261,53 долара за акция, като неутрализираха част от спада от 22% през март.

По-ниските от очакваното доставки и производство ще засилят дебата за способността на Мъск да отговори на търсенето и обещанието си да направи електрическите автомобили близки до масите. Увеличаването на ликвидния натиск и предизвикателствата при производството на Model 3 накараха Moody's Investors Service през миналата седмица да понижи кредитния рейтинг на автомобилопроизводителя, който сега има статут на „боклук“, добавяйки нова причина за разпродажбите на облигации на дружеството.

Според анализаторите в Jefferies Group LLC и Moody's се очаква Tesla да трябва да набере капитал в размер на 2 млрд. до 3 млрд. долара, за да продължи да увеличава производството на своя седан. Компанията заяви във вторник, че няма да е нужно „повишаване на капитала или дълга през тази година, освен стандартните кредитни линии".

„Ние продължаваме да вярваме, че производството на Model 3 ще даде отговорите, успокоявайки някои притеснения на инвеститорите около капитала, а нашите цели за производството и цената отразяват доверието в способността на Tesla да изпълнява обещанията си в близко бъдеще", пише анализаторът на Consumer Edge Research Джейми Албъртайн в бележка до клиентите си след публикуването на производствените данни.

Необезпечените облигации на автомобилната компания с падеж през 2025 г. повишиха цената си с около 1 цент до 88,125 цента , според данни от Trace за облигациите, след като компанията заяви, че няма да има нужда да набира повече капитал.

Компанията очаква производството на Model 3 да се ускори "бързо" през второто тримесечие и заяви, че ще произвежда по 5 000 бройки на седмица след "около три месеца".

Tesla е доставила 11 730 седани Model S и 10 070 спортни автомобили Model X, като в края на тримесечието в период на доставка на клиенти са 4 060 броя Model S и X. Допълнителни 2 040 Model 3 също са в период на доставка, пояснява производителят.

Още новини четете в Investor.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

27

Анонимен

преди 6 години

24 - карай нормална кола с 250 км/ч. Кажи ми колко ти е разхода в този момент и колко минути отне на двигателя, да изпуши.

26

Перото

преди 6 години

Батерията на Tesla има охладителна система за тия които не са наясно

25

Jek

преди 6 години

Tesla е поредното менте. Скоро гледах как се беше блъснала в една мантинела в САЩ, До предните седалки нищо не беше останало. Пожар от електричеството и всичко си беше изгоряла като вестник. Шофьора е изгорял жив. Нито електро, нито хибриди бензин или дизел е истината... все още.

fallback