27

Анонимен

преди 6 години

24 - карай нормална кола с 250 км/ч. Кажи ми колко ти е разхода в този момент и колко минути отне на двигателя, да изпуши.

26

Перото

преди 6 години

Батерията на Tesla има охладителна система за тия които не са наясно

25

Jek

преди 6 години

Tesla е поредното менте. Скоро гледах как се беше блъснала в една мантинела в САЩ, До предните седалки нищо не беше останало. Пожар от електричеството и всичко си беше изгоряла като вестник. Шофьора е изгорял жив. Нито електро, нито хибриди бензин или дизел е истината... все още.

24

Анонимен

преди 6 години

Сметките са му горе-долу верни.Грубото правило е че след 50км/ч удвояването на скоростта сваля пробега на 1/2.Друг е въпроса, че Тесла не може дълго време да поддържа толкова високи скорости, тъй като от токовете, които протичат в батериите са големи и те прегряват. За да си го представите, опитайте да разредите батерията на телефона от 100->0% в рамките на час. Борбата с това всички я знаем - throttling.

23

Анонимен

преди 6 години

Истината, сметките ти са като от пети клас. Спри с излагациите.

22

Истината

преди 6 години

До ИстинатаПроста сметка-за движение със скорост от 200км/ч е необходима мощност от поне 100к.с./74кW.*Ако батерията е 80кW/ч,сметнете сами колко ще изкара-час и малко,т.е. 250км макс.*това е за кола до 1200кг,а ел. колите са бая по-тежки

21

Истината

преди 6 години

Има достатъчен брой богати хора да изкупят милиони ел.коли и на сегашните цени.Защо не го правят?Ами много е просто-представете си че сте човек с пари-пътувате често на големи разстояния и искате да става БЪРЗО.Точно там е проблема-заявения пробег е постижим САМО при "пенсионерско" каране!Шофиране с максимална и близка до нея скорост намалява пробега в пъти!Т.е. ел кола на практика не може да покрие София-Пловдив и обратно.Там е заровено кучето!

20

Факт

преди 6 години

Вече има китайски електромобил,съпоставим с Тесла 3 на цена от 10 000Е при 300км пробег и 16 000Е при 500км.Както и да е.Аз лично съм привърженик на хибридите и ползването им в града задължително на ток,а извън-според възможностите.Всъщност,именно градския разход е проблемен за всички видове ДВГ,както и произтичащото замърсяване.

19

do 18

преди 6 години

Не става дума за това - как телефона използва енергията, а за това следното:само като пример:5Wh -> 5 куб.см. -> 25грама ето това отношение не мръднало от много години насам. И затова на Теслата, дето има пробег уж 500км, теглото САМО на батериите е колкото малолитражен автомобил.Отделно тея големи обеми батерии водят до проблем с охлаждането.

18

до този с Моторолата

преди 6 години

Купи си Xiaomi и разбиранията ти за батерия (а да не говорим за бързина на браузъра, ако си ползвал някога досега де) ще се променят.

17

до 333

преди 6 години

В голяма грешка си. Никакъв край не идва, а тъкмо напротив. Електромобилите съвсем скоро ще изместят тотално тези с горивата. Ще бъде много скъпо хоби да караш нещо на бензин, а да не говорим на дизел.Може би само газовите ще се задържат малко по-дълго на определени места. Но щом най-престижните марки вече имат елкектрически версии, това беше началото на края...ама за тези на бензин и дизел.Не знаеш какво е в големите европейски столици, навсякъде щъкат или се зареждат ел.автомобили. От години.

16

To6

преди 6 години

Прав си, проблема е в това, че батериите не са мръднали от много години. Явно има проблем, НО ТЕСЛА го няма и не веждам кога ще се реши този проблем ???

15

do 14 ззз

преди 6 години

Нищо не е напреднало. Имам Моторола v3 от далечната вече 2005 вече или там някъде. Като гледам капацитета и обема на батерията - същата като сегашните, които ги вграждат. Т.е. съотношението не се е променило. И да е - то е в рамките на статистическата грешка и след няколко цикъла сигурно се изравняват.

14

ззз

преди 6 години

До 9И да и не!Принципите на литиево-йонните батерии не са мръднали от 90-те,НО технологията е напреднала много. Сега твърдят,че завода за батерии дето направил Мъск бил последен крясък на технологията и постигала максимума от отехнологията. Склонен съм да им вярвам.Фак е че това са най-скъпите батерии към момента и действително много по-добри от конкурентите.Но това нищо не решава: след 5-6г. (mak.) батерията е АУТ,а тя е над 60% от цената и НЕ Е рентабилно рециклирането им(Li e 5% от ценат

13

МДА

преди 6 години

Това е контрановината за падналия руски дрон на пощите... хахахМайтапа на страна, но така и не ми увира главата как може да сме такива нихилисти. Хората се стремят да променят да се развиват, дали с ракети дали с доставки с дронове или по какъвто и да е начин а ние освен да оплюваме...

12

Анонимен

преди 6 години

Никаква истина не са Москвича или Лада-та. Още преди да стигнат 200 000 км им се налагаше основен ремонт на двигателя - смяна на бутала; ризи; сегменти; шлайф. Освен това някои все още си спомнят сцената - колата обърната пред блока настрани и някой маже отдолу с какви ли не смеси да не изгнива дюшамето на 8-та година. Карали сме такива - знаем ги.

11

Анонимен

преди 6 години

Истината е в Москвич и Лада,вървят до разпадане на пътя.

10

do 9 333

преди 6 години

Хубаво, хубаво, колко да са хубави батериите. 18650 е вида им. Li-ion. Тая технология фактически не е мръднала от края на 90-те, когато започнаха да стават масови мобилните телефони. Същите клетки ги вграждат и в лаптопите и във фенерчета и навсякъде.

9

ззз

преди 6 години

Единственото хубаво на теслите са батериите им. До колкото съм запознат към момента тяхната технология е вероятно най-добрата за масовото производство.Останалото са дизаин (винаги спорен) и ел. двигатели, които всяка гаражна фирма може да ги направи - там загадки и иновации няма и няма да има от десетилетия..

8

ззз

преди 6 години

Някак си вътрешно все се надявам/х да не съм прав и електроколите някак си да просперират, но уви нещата вървят към неизбежният си край.Жалко че нямам 100-тина хиляди излишни, за да си купя една теслА, докато още ги правят. Играчката наистина си е перфектна, но си остава безобразно скъпа и само за милионери.