Москвич-2140 от 1976 г. – 1 000 000 км
Колкото и странно да е, но в класацията има и автомобил съветско производство. Немецът Герхарт Шот купува москвича си през 1976 г. и го кара и до днес. Той е сменил двигателя и се жалва от склонността на колата към корозия, но казва, че всичко друго е наред.
Mercedes-Benz E-Class W124 от 1992 г. – 1 000 000 км
Работник от Daimler-Benz купува колата с дизелов двигател през 1992 г. Скоро след това планира да го препродаде, но разбира, че няма сърце да се раздели с него. W124 и днес се намира в прекрасно състояние, макар и да успява да участва в ПТП. Досега собственикът му Михаел Никъл е похарчил около 58 500 евро за ремонт на мерцедеса и 53 800 евро за гориво.
Saab 900 SPG от 1989 г. – 1 600 000 км
Вече няколко години Saab не радва обществото с нови автомобили, но многобройните фенове на марката хвърлят всички усилия, за да запазят "изчезващите екземпляри". Един от тях е продавачът от Уисконсин - Питър Гилбърт. Зад волана на своя "приятел" Saab 900 SPG той изминава около 1 600 000 км, след което го подарява на музей. Дотогава Питър е сменил 88 гуми, скоростната кутия и някои незначителни части. За разлика от каросерията, на която годините определено и личат, турбо-двигателят се е запазил.
Porsche 356 от 1964 г. – 1 600 000 км
Още преди няколко десетилетия Гай Нюмарк - собственикът на старо Porsche 356, се зарича, че до края на живота си ще кара предимно само този автомобил. През 2013 г. километражът вече показва над 1 600 000 км. След като информацията за рекорда се появява в интернет, поршето е откраднато, но, за щастие, скоро е намерено и върнато на собственика му. Гай възстоновява пострадалия автомобил и отново започва да го кара. На всеки 5000 км Нюмарк прави техническо обслужване, сменя филтрите и маслото, внимателно следи за състоянието на колата, благодарение на което избягва повреди.
BMW 325i от 1990 г. – 1 600 000 км
През 90-те години BMW заедно с Mobil правят забавен експеримент. Същността му се състои в следното - да се провери как едно ново BMW 325i в естествени природни условия ще се държи на синтетично масло. Отлитат 4 години и километражът показва 1 600 000 км. След това от колата махат двигателя, регистрират нивото на износване на детайлите и провеждат куп други манипулации. Експертите излизат със заключението, че след сериозния пробег двигателят е като нов, което означава, че и маслото е качествено. И макар че това е не повече от маркетингов ход, той не намалява възможностите и потенциала на 6-цилиндровия двигател на BMW.
Honda Accord от 1990 г. – 1 600 000 км
Ако се вярва на думите на собственика на тази стара Honda Accord, моделът практически не се поддава на ръжда, ако го сравните с други автомобили от онова време. В колата са се влошили само обшивката на волана и тапицерията в салона, всичко останало е наред. Това обаче е заслуга на собственика, който внимателно следи за състоянието й, редовно подменя износените части и извършва навреме техническото обслужване. Автомобилът е все още с оригиналната си трансмисия и двигател! Нищо чудно, че след над 20 години активно използване, Honda подари на този американец чисто нов Accord.
Коментари Напиши коментар