снимка: Ройтерс
fallback

Направо можем да останем безмълвни пред това, което само за няколко години стори Volkwagen. Заедно с редица конкуренти най-големият автомобилен концерн в света е поръчал експерименти с животни и хора - в институт към Университета в Аахен е накарал 25 души в продължение на много часове да вдишват азотен диоксид. Изследователите са искали да проверят до каква степен газът вреди на здравето.

Малко по-рано VW вече бе попаднал под нова сериозна критика заради тест с животни, далече в пустинните на Ню Мексико. Десет маймуни са били затворени в стъклена клетка, в която са се изливали отработени газове от VW Beetle от 2015 г. и стар Ford (от 1997 г.). Учените са се надявали да установят, че маймуните реагират по-добре на модерния двигател. Вместо това обаче е отчетено, че при вдишването на газове от по-новия дизел са установени повече признаци на отравяне. Трите компании - BMW, Daimler и Volkswagen, са финансирали тези опити с общо 649 000 долара.

Oще по темата

Какво още трябва да си позволи тази компания и кога най-сетне ще се поучи от грешките си?

През септември 2015 г. дотогавашният ръководител на Porsche Матиас Мюлер замести дългогодишния шеф Мартин Винтеркорн, който трябваше да отстъпи заради дизеловия скандал. Прокуратурата още го разследва.

Мюлер обеща промяната на културата в компанията, която бе спешно необходима. Винтеркорн и дългогодишният шеф на надзорния съвет Фердинанд Пиех оформиха VW в една йерархична компания. Мюлер излезе начело, за да промени това. Той обеща откритост и критично отношение към нарушенията. А какво излезе две години по-късно? Нищо...

Междувременно инициираните от германския автомобилен концерн експерименти вече взеха първата си жертва. Томас Щег, главният лобист на компанията и бивш говорител на правителството на Герхард Шрьодер, бе принуден да вземе отпуск с незабавен ефект, който ще завърши с добре финансиран договор за напускане.

В резултат на това Щег се хвърля като човешки щит пред Управителния и Надзорния съвет. Може би мениджърите на компанията си мислят, че щом аутсорсингът сработва при производството на калници и трансмисии, може да бъде приложен и за морала и благоприличието? Дано, но надали...

Още подобни анализи четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

15

Гостилничаря

преди 5 години

ВАГиналната компания е на клоаката в Европа по отношение на двигателите. Съвсем закономерни дизелгейти, лъжи със софтуера, оставки, скандали с вредни емисии. Който и да дойде начело на тази немска шитня, нищо не може (по-скоро не иска) да се промени там. TDI отдавна никой не ползва, само ВАГината иска да мине метър със старите си печки за да не влага пари в съвременни разработки. *** им кибичат по паркинги в пустинята в САЩ защото никой не иска трактори по улиците си там. Правилно!!!!!

14

Дизела

преди 6 години

Ваг имат в цялата си история само два двигателя 1.9 110 коня и 1.9 ..90коня всичко останало е скрап

13

Анонимен

преди 6 години

Дизела бил по безвреден :))Точно така, даже инстинктивно се усеща като видиш черните сажди:))Фв не струват, ама и някои хора не струват. Тези хора си вземат фв.

fallback