Снимка: flickr
fallback

Настъпването на зимния сезон създава много проблеми за шофьорите и собствениците на автомобили. Те са свързани не само с обстановката на пътя, но и със самата кола. Един от тях е студът в салона на превозното средство, най-вече сутрин, когато температурите навън са под нулата. Как може той да бъде решен или поне облекчен донякъде?

Мнозина шофьори включват парното докрай, веднага след като се запалили двигателя. Не е ясно на какво се надяват, след като купето е почти замръзнало, а антифризът в системите за охлаждане още е студен. Въздухът, разбира се, не е толкова леден, колкото на улицата, но той няма как да ви стопли. А и двигателят в този случай ще загрява по-бавно, тъй като голяма част от акумулирана енергия ще отиде за затопляне на салона.

Друга грешка е насочването на въздушния поток към прозореца на максимална скорост на вентилатора. Да, той ще размрази натрупания лед, но когато от въздуховодите започне да влиза наистина топъл въздух, стъклото може да не издържи и дори да се пръсне заради огромната разлика в температурите. За да се избегне това, трябва стъклата да се загряват едновременно с останалите части от салона.

Най-разумно в случая е да се изключи вентилатора или да се остави да работи на минимална скорост, след като да започне да се увеличива постепенно. Включването му на максимум трябва да стане, след като стрелката за загряване на двигателя отлепи от най-ниското си деление. Както и да се променя силата на въздушния поток, системата ще започне да подава нужната топлина, едва след като двигателят достигне нормалната си температура.

Много от съвременните коли имат специални нагреватели на салона. Без тях, ако трафикът при сутрешното пътуване е слаб, можете да стигнете до крайната точка на маршрута си, дори без салонът да се затопли. Ако тази система е налице, можете да забравите за всичко написано в предишните два абзаца, защото тя ще се справи с проблемите.

Всъщност най-облагодетелствани са собствениците на автомобили с климатик. Ако той е адекватно настроен, при пускането в автоматичен режим системата сама избира как да действа. Обикновено тя започва да работи на малка скорост, след което набира сила и насочва загретия въздух към стъклата. След това, при достигане на комфортна температура, започва да изпраща топлината към краката на шофьора.

Във всички случаи обаче, при студено време най-добре е автомобилът да потегля, след като преди това е работил няколко минути на празни обороти. Просто, при движение по-бързо загряват както двигателят, така и салонът.

Още съвети за автомобила четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

28

Boganko

преди 6 години

По-голяма глупост не бях чел. Да се пукне предно стъкло от парното.

27

Анонимен

преди 6 години

Не ми дреме карам кола 2015г. и системата преценява сама кое е най-добре

26

Това не е вярно...

преди 6 години

Колеги,автостъкло се чупи много, много трудно. Обикновено е 2-3-4 пласта стъкло, фолио, фолио-филтър и даже има звукоизолиращи стъкла. За да се счупи трябва остро чукче (както в общ. транспорт) или инструмент. Това да се счупи от парното/климатика е меко казано смешно. Аз лично съм пукал стъкло , но при темп. +35гр. и обливане с кладенчева вода , само се пукна, но където е имало удар от камъни по пътя. Спука се един слой, зимно време няма условия, т.к. двиг. загрява за известно време

fallback