Колеги,автостъкло се чупи много, много трудно. Обикновено е 2-3-4 пласта стъкло, фолио, фолио-филтър и даже има звукоизолиращи стъкла. За да се счупи трябва остро чукче (както в общ. транспорт) или инструмент. Това да се счупи от парното/климатика е меко казано смешно. Аз лично съм пукал стъкло , но при темп. +35гр. и обливане с кладенчева вода , само се пукна, но където е имало удар от камъни по пътя. Спука се един слой, зимно време няма условия, т.к. двиг. загрява за известно време
До коментар 22: От въпроса ти личи, че до края на живота си ще караш бараки за по 1000 лв. Попитай тук-там какво е печка, как се настройва да тръгва всеки ден в определен час или как като станеш я включваш с дистанционното. Обикновено скъсани *** като теб се наслаждават на новостите в автомобилната индустрия 20 години след въвеждането им, но понеже и тогава бюджета ти за кола ще е 1000 лв, опасявам се, няма да имаш шанс да видиш това чудо на чудесата. Инвестирай в стъргалки за лед.
Нека всеки си пали колата както си знае. В студено време винаги чакам 2-3 минути. Като падне стрелката на оборотомера малко и потегляме. Миналата зима взех от Алиекспрес 2 подгряващи стелки за предните седалки, на 3-та минута се усеща топлото. Като позагрее парното ги спирам, че си става жега. Хайде със здраве, лека и безаварийна!
До Един от Северозапада Браво бе , ти си бил умен.До сега само глупости съм чел от теб.Явно политиката не ти е силната страна.
Незнам с твойте разбирания как имаш въобще здрава кола, ти предлагаш значи при -10 слагаш ключа,палиш и тръгваш....то маслото още е в картера, всичко пука от студ а ти и подаваш газ. Как мислиш без адекватно смазване при студен старт на двигателя му е екстра?
Да не говорим че има държави в които е забранено колата да работи продължително време на място. Дори и в упътването на колата ви пише че не е нужно да се чака да загрее( говоря за автомобили след 2010 г) . Като видя някой как седи и мръзне да чака да му загрее колата и след тва със запотени прозорци,мажейки с ръка по стъклото тръгва на някъде направо се изумявам как може чак пък толкова безмислени неща да правят хората.
Още по забавни са "експертите",които обясняват как се кара при заледен път с предно предаване,а репортерът накрая казва:С задно предаване всичко се прави на обратно.Как да влезем в колата когато е затрупана със сняг,та да не ни са напълни седалката и куп подобни щуротии.
Кога ли ще прочета смислена статия в секция Автомобили? Май никога. Загряването на място беше за коли правени преди 1990г. Всичко след тези години, просто се качваш, палиш и тръгваш, без големи обороти разбира се. А да не говорим, че болшинството от коли след 2000г бензин и дизел имат къде или печка или Ел. подгрев на малкия кръг и бързо си достигат до работна температура. Ама автора за волана дали е сядал някога?
Какви коли карате бре хора? Какво да му загряваш на инжекцион и модерно синтетично масло? Колата я оставям да работи не повече от 30 секунди на място, и то ако наистина е голям студ. След това потеглям бавно,докато малко от малко загрее о след тва- газ. Про карбуратора и неясните течности които ги ползвахме за масло беше друг филм. То беше прекъсване, гаснене, смукачи, пък държиш газта да не изгасне....новите двигатели нямат нищо общо.
Аз затова изчаквам 30-40мин на място, като загрее до 69гр. пускам мнооого слабо вентилацията и през цялото време гледам стъклото, нали ще ми ду;ха иначе.....статията е "много полезна"
Ако колата ви е Москвич първо дръпнете смукача и тогава палете.Ако случайно запали топлото ще дойде към 15-16 юни.
Жените масово влизат палят , вентилатора на макс и газзз :))) На тях им обяснете , че колата не е закачена към топлофикация.
Статия, в която нищо не се казва, освен глупости. Ама нали сега всеки втори е, я учен, я журналист...
А аз си държа колата в подземен гараж и никога не е кански студ в нея. До като изляза от паркинга и двигателя вече е почти стоплил.
Как да загреете купето на колата най-бързо?Яжте БОБец вечерта преди загряването,тя загрявката ще дойде сама,само отворете лееекинко някой от прозорците на автомобила.
Много е важно за зимно време да ви работи термостата. Ако термостата е зацепил в отворено положение по този начин водната помпа върти целият кръг на охладителната течност и двигателя никога неможе да достигне работна температура. Това и лятото може да го забележите ако температурата е под нормата. А за зимата направо е фатално нито парно ще имате нито двигателя ще работи правилно. Термостата се поврежда ако лятно време сменяте антифриза с вода. Тогава термостата ръждясва и спира да функционира.
Грозни шоферски грижи. Грейте си купетата, мушмуроци, радвайте се на танка си и територията, която сте окупирали с него. И си дишайте миризливите изпарения после. Долняци изпаднали.
Зимата иде: Как да загреете купето на колата най-бързо?