Снимка: Reuters
fallback

Зимата е все по-близо и е хубаво да си припомним, че при ниски температури страдат доста системи в автомобила ни. Затова идва и логичният въпрос - как студът се отразява на работата и механизмите в колата?

За никого не е тайна, че при много студено време пластмасата става лесно чуплива, гумата – твърда, а течностите – по-плътни. Повечето пластмасови детайли се намират в салона, затова влизайки сутрин в него, бъдете особено внимателни с превключвателите на волана, ръчките на вратите и тези за регулиране на седалките, както и с останалите подобни механизми. При ниски температури по-лесно се чупят калниците и праговете, така че не се учудвайте, ако преминавйки през малка дупка на пътя, в салона се чуе скърцане и стържене.

В автомобила от гума са направени не само колелата и чистачките. Тази материал се използва и в окачването, най-вече като уплътнител между различните детайли. От него са направени и части от хидравличната система. При минусовите температури гумата губи своята твърдост и еластичност, а ако е стара и износена, в нея се появяват цепнатити, които по-късно могат да се окажат проблемни.

Все пак най-опасно в подобни условия си остава евентуалната замръзнала течност в хидравличните системи на автомобила.

За да не се подлага автомобила на сериозни изпитания, е по-добре да се спазват някои прости правила. Дори двигателят да достигне работна температура при голям студ навън, това не означава, че останалите хидравлични системи са напълно готови. За това е добре първите няколко километра автомобилът да се щади – максимална скорост да е до 40 км/ч, без резки ускорения и спирания, както и с избягване на неравности на пътя.

През цялото това време шофьорът трябва да е готов за неадекватна работа на спирачната система, тъй като накладките и дисковете все още са покрити с лед. Практиката покачва, че нещата се нормализират след около 5 км движение по равен път. При скорост от 60 км/ч е нормално да се появят и вибрации на волана заради събрания лед и сняг, който е хубаво да бъде отстранен.

Още информация и съвети четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

10

Анонимен

преди 6 години

добре че ни казахте ние затова не знаехме нищо а понеже статията е писана от много ерудиран човек бихте ни казали дали наистина съществува дядо коледа или всичко е една плоска лъжа с нетърпение чакаме да чуем вашият академичен отговор

9

До 9

преди 6 години

Ако работата ви е на 3 километра и ходите с кола - просто имайте предвид, че я амортизирате несъразмерно на пробега. Също така имайте предвид, че акумулаторът няма шанс да се зареди в този случай, особено ако карате дизелов автомобил. Добре е да ходите до село, за буркани, че и акумулаторът да види малко ток. Нямате ли село и буркани - купете си зарядно.

8

Анонимен

преди 6 години

"През цялото това време шофьорът трябва да е готов за неадекватна работа на спирачната система..."може би това е най-вярното в статията, в заледено време винаги си караш на тръни, с повишено внимание, и мисълта че лед има на всякъде.

fallback