Снимка: Bloomberg TV Bulgaria
fallback

За разлика от останалите европейски столици, където основен източник на замърсяване на въздуха е автомобилният транспорт, в София имаме проблем и със замърсяването в следствие на отопляване на твърдо гориво. Това каза Ивайло Хлебаров, Екологично сдружение "За земята", е ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

Промените и действията на обществените институции по отношение на чистотата на въздуха в България се извършват предимно под напора на обществения натиск, като позитивното за Столична община е, че вече е приета програмата за качество на въздуха, макар и с две години и половина закъснение, подчерта събеседникът. "Тази програма, добра или лоша, все пак я има и тя за момента не дава решение в посока, в която наистина трябва да бъде".

"Докато на Запад държавите осъзнават проблема за замърсяването на въздуха, който е свързан преди всичко със здравето на хората, то тук сме с най-високите емисии, най-замърсената столица е София. Наскоро излязоха и последните данни за това каква е предполагаемата смъртност за 100 хил. човека от болести, причинявани от фините прахови частици - 188 души. На второ място е Полша - с 40% по-ниски стойности. Това не само трябва да ни тревожи, но и да ни фокусира в това къде да са мерките".

Политиките трябва да са насочени към развитие, а не само рехабилитация на градския транспорт и предоставяне на удобен, но и сравнително евтин транспорт. Това може да накара част от хората да слязат от автомобилите си.

Кога трябва да се въвеждат рестриктивни мерки?

Повече можете да видите на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

70

prosto reshenie

преди 6 години

0. mahame mutrite ot vlast i Smenqme pionkite kato Cacarov i Fanukova1. spirat dieselovite avtormobili2. i toplofikacia minava na gaz

69

Анонимен

преди 6 години

Fandakova povlova zazeva i dr debeli jeni daschto ne hodat pescha s metro trolei tranvai koleketa a s skapi koli schofiori v eu stranite kmetove deputat go pravat v bg. Ne sa tova sa debeli a i skapi koi im plaschta tesi ekstri na bedna bg zezo glav4ev da si plaachtat taxita mladi sa kakto i dr deputati ot vs partii kakav e tosi luks sa deputatite 5000 saplati i ekstri a dr jivejat s 189 lv pensii i 489 lv saplsti gladuvat kuzat 4akst gr transport studuvat

68

Анонимен

преди 6 години

... линия да са минимални) и 2) да се осигури бързото движение на градския транспорт.Когато удобството от гледна точка на придвижване и бързината станат конкурентно предимство за градския транспорт, вече ще има нужната масовост, за да се направи и достъпен (икономията от мащаба ще се реализира) и това ще има допълнителен усилващ ефект за ползването на градския транспорт.Няма да е лесно, но това е вариантът. Другото е все по-голямо забатачване....

fallback