Снимка: Mazda
fallback

Инженерите на Mazda работят по ново изключително ефективно поколение бензинови двигатели, които ще са с 30% по-икономични от най-модерните мотори сега и ще отделят по-малко вредни емисии.

В основата на технологичния пробив стои решението да се компресира горивно-въздушната смес в цилиндъра докато тя се самозапали, без обаче да се използва запалителна свещ. Този метод е добре познат от дизеловите двигатели, но при бензиновите се използва твърде рядко, като през миналата година подобна технология използваха световните шампиони във Формула 1 Mercedes.

Според Nikkei първият мотор с такава технология (HCCI) ще се появи през 2018 година при фейслифта на Mazda 3. Той ще е част от пакета технологии Skyactiv 2, които ще са насочени към намаляване на разхода на гориво. Според последните изследвания на Mazda, бензинов двигател с технологията HCCI може да измине 30 километра с 1 литър гориво.

GM и Opel имаха подобна разработка през 2007 година, като тогава се смяташе, че това решение намалява разхода на гориво с 15%. Отделно от това Mazda планира да пусне собствен електромобил на отделни пазари през 2019, но се предполага, че той ще е оборудван и с малък роторен мотор, който ще се използва като удължител на пробега.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

8

Див Петел

преди 7 години

А газово ще може ли да се слага на тия новите мАтори?

7

до долния

преди 7 години

Ауу, как пък може да си толкова зле. :)Човекът се подиграва на ВАГ, то се усеща...Общо взето е прав, да си го кажем честно, един фолксваген не предлага абсолютно нищо, какъвто и да е, независимо шкода или ауди.

6

Номер 5 е номер 1 !

преди 7 години

По-голямото октаново число на бензина изобразява неподатливоста на бензина към детонация при компресия. Т.е. бензин с Пи-голям октан ще издържи по-голяма степен на сгъстяване преди да се самовъзпламени. А колкото е по-голяма компресията, толкова по ефективен е двигателя. Сиреч от по-голяма част от отделената енергия се превръща в работа и по-малък процент в топлина (2ри закон на термодинамиката)

fallback