8

Див Петел

преди 7 години

А газово ще може ли да се слага на тия новите мАтори?

7

до долния

преди 7 години

Ауу, как пък може да си толкова зле. :)Човекът се подиграва на ВАГ, то се усеща...Общо взето е прав, да си го кажем честно, един фолксваген не предлага абсолютно нищо, какъвто и да е, независимо шкода или ауди.

6

Номер 5 е номер 1 !

преди 7 години

По-голямото октаново число на бензина изобразява неподатливоста на бензина към детонация при компресия. Т.е. бензин с Пи-голям октан ще издържи по-голяма степен на сгъстяване преди да се самовъзпламени. А колкото е по-голяма компресията, толкова по ефективен е двигателя. Сиреч от по-голяма част от отделената енергия се превръща в работа и по-малък процент в топлина (2ри закон на термодинамиката)

5

Анонимен

преди 7 години

Браво. Сега чакаме фолцваген да го копират да му лепнат едно TFSI и готово - немците разработиха поредната технология :)))

4

Анонимен

преди 7 години

Това,че някой човек е изобретил даден двигател примерно,можем да отдадем заслуженото на изобретателя.Ванкеловият,както и някой друг двигател не е изобретен от немците,а от конкретен човек.Както много неща са изобретени от французи,американци и японци.Не това е важното в статията.Какво е било втората световна война някаква примитивна германска двигателна технология нали се сещаш ,че няма нищо общо с модерните японски технологии при колите в 21 век.

3

C. David

преди 7 години

Sofiiskite kloshari ste imat nov transport?!

2

Анонимен

преди 7 години

Главната пречка това да се използва, е октановото число на бензина. Защото ще трябва да е поне 150 октана. Иначе при такава компресия, детонацията ще е зверска. Още немците през ВСВ са ползвали подобна технология на самозапалване на бензина, като в цилиндрите са впръсквали вода. Всяко ново е добре забравено старо. Самата Мазда до скоро ползваше Ванкелов двигател, изобретен пак от немците.

1

Анонимен

преди 7 години

Щом няма кабели и свещи може и да премисля за бензин.