Снимкa: Kia
fallback

Броени часове преди официалното откриване на автомобилния салон в Детройт, корейският производител Kia разкри най-мощния, най-бърз и съответно най-скъп модел в историята си. Това е фастбекът Kia Stinger GT, с който компанията иска да се противопостави на германските автомобили от този клас.

В основата на Stinger GT е седанът Genesisi G80 (моделна година 2017). Автомобилът e оборудван със система за задвижване на четирите колела, като е получил предно окачване McPherson отпред и многоточково отзад. Фастбекът разполага също с адаптивнни амортисьори и специални настройки на системата за стабилизация.

Ръководител на проекта за създаване на автомобила е германецът Алберт Бирман, който лично е правил настройките на окачването и на двигателите. Той е бивш ръководител на М-подразделението на BMW и бе привлечен в Kia именно с идеята за създаване на спортни модификации на моделите на корейския производител.

Под капака на Stinger GT е поставен турбо V6 двигател с обем 3,3 литра, развиващ 365 к.с. и 510 Нм. Моторът работи в комбинация с 8-степенна автоматична скоростна кутия и самоблокиращ се диференциал. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,1 секунди, а максималната скорост е 244 км/ч.

При старта на продажбите на фастбека ще се предлага и по-слаба версия. Тя ще получи 2,0-литров турбомотор с 255 к.с. За европейските потребители вероятно ще бъде достъпна и дизелова модификация, за която обаче все още няма никаква информация.

В Kia са обърнали специално внимание на сигурността и са оборудвали модела със с нова система Dynamic Torque Vectoring Control. Тя работи със системата за задвижване на четирите колела, като след състоянието на пътя и само прехвърля въртящия момент там, където е най-необходим.

Още снимки и информация вижте в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

7

Анонимен

преди 7 години

От 1998 г. съм карал ауди, VW pasat, голф 4, опел астра, нисан примера, кия сийд и за първи път повторих пак с Кия - Спортидж 2012 . Немските таралясници не са лоши, но скъпи за подръжка и трошливи

6

Жоро

преди 7 години

страхотно изглежда автомобила...дано само не си мислят, че могат да го продават на цени като М3 :)

5

сеул

преди 7 години

Екстра си е колата. Нали не е 17 годишен чипосан дизеляк... Големи коментари тук, щото вие всеки ден карате различни немски премиуми, е и тая сте карали и сте много компетентни ***.

fallback