Снимка: Булфото
fallback

България е на път да стане производител на мини градски електромобил, обяви пред Bulgaria ON AIR зам.-председателят на Асоциацията на електромобилите Мартин Заимов.

"Това е проект финансиран от програмата за иновации на ЕС. Не само България ще ги произвежда, ще има и други партньори. Производството му е много по-евтино и много по-просто, отколкото на нормалните автомобили", категоричен бе той.

Според него целта на проекта е да се направи многофункционална платформа, максимално енергоефективна и да има максимално качество и здравина.

"Зареждането става от обикновен контакт, но за дълъг път се препоръчва използването на бързозареждащи станции и така може да караме между 130 и 160 км", обясни на свой ред Камен Василев, член на Борда на Българска асоциация "Електрически превозни средства" (БАЕПС).

Той посочи, че предимството е, че електромобилът е съвсем тих и не замърсява околната среда.

"Малките градски автомобили са доста компактни за градска среда. Публични електростанции има около 40 у нас и предстои изграждането на още няколко нови мрежи, които ще позволят зареждането с по-висока скорост. Елктромобилите са бъдещето", настоя Василев.

Мартин Заимов пък пресметна, че един електрически автомобил има 1000 резервни части, докато един обикновен – 3000, „следователно единият има много по-малко поддръжка от другия и съответно по-малко разходи“, категоричен бе той.

Общинарят Симеон Славчев сподели в студиото на България сутрин, че целият Общински съвет и цялото ръководство на Столичната община имат желанието и намерението да включат няколко тестови електромобила, които да бъдат използвани в дирекциите и службите.

"Нужно е всички да партнират. Необходимо е също да се проведе кампания, за да се обясни какво представляват този тип автомобили и какви ползи носят те, както и въпросът с околната среда", посочи Славчев.

По думите му столичните общинари разглеждат различни възможности за финансиране.

"Има различни програми като "Хоризонт 2020", чрез която има вариант да се изгради мрежа от електростанции, защото такава липсва. В момента, в който тя се изгради, много повече шофьори ще използват електромобили", категоричен бе общинският съветник.

Той посочи, че Столичната община възнамерява да замени градските автобуси с електробуси.

"В момента този проект се подготвя и търси своя партньор, с когото да кандидатства. Тази инвестиция си заслужава в дългосрочен план. Имаме амбицията, след като наложим електромобилите като част от градската мобилност в София, да направим Столичната община енергийно независима община", посочи Симеон Славчев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

16

???

преди 7 години

Ако това стане, супер! Но последствията са огромни. Градският транспорт ще фалира, защото няма да имат шофьори. Няма да могат да крадат гориво. Няма да има далавера. Никой няма да работи тази трудна и опасна работа без далаверата в момента. Отчиташ ли се на когото трябва няма да имаш проблем. Забележете как се тътрят бусовете. Бавно и едва кретат, защото пестят от гориво. Пестят , за да крадат.

15

Анонимен

преди 7 години

ще си бъде както си е било винаги. днес властват петролните компании. идва времето на компаниите за производство на ел енергия и батерии...

14

Сп???нс

преди 7 години

наскоро ни направиха оферта за една "баничарка" на ток с 8 хил.км и гаранция , за 13 500Е - 90коня и около 150-200 км пробег-- далаверата е ,че не плащаш общински данък , паркираш безплатно и зареждаш 30мин без пари .

fallback