Ако това стане, супер! Но последствията са огромни. Градският транспорт ще фалира, защото няма да имат шофьори. Няма да могат да крадат гориво. Няма да има далавера. Никой няма да работи тази трудна и опасна работа без далаверата в момента. Отчиташ ли се на когото трябва няма да имаш проблем. Забележете как се тътрят бусовете. Бавно и едва кретат, защото пестят от гориво. Пестят , за да крадат.
ще си бъде както си е било винаги. днес властват петролните компании. идва времето на компаниите за производство на ел енергия и батерии...
наскоро ни направиха оферта за една "баничарка" на ток с 8 хил.км и гаранция , за 13 500Е - 90коня и около 150-200 км пробег-- далаверата е ,че не плащаш общински данък , паркираш безплатно и зареждаш 30мин без пари .
До РеалистPS: Ако преди две-три годнини си си правил труда да гледаш, да цените наистина бяха такива. Сега е друго.
Виж в мобиле.де и не се обяснявай. Цените почват от 17к.Батерията е за 10 години. Не виждам за какво спориш, освен ако от Лукойла не ти плащат.
Приятелю "Анонимен" по-долу: относно Nisan Leav - направих си труда да вида в нет-а - цената му е 30 000 евро и някой държави дотират до 5000 евро. А относно живота на батериите НЕМА ТАКАВА ЖИВОТНО 10г.!!! къде го прочете?Всички вариации на литиевите батерии издържат средно около 4г. максимум и обикновенно над 2/3 от цената на колата е за батериите. И след 4г. к'во?Немците си бяха направили труда да сметнат всички разходи и амортизации и само един електромобил лееко биеше бензин. за цена на км
До РеалистРазлика в цената на практика няма. Nisan Leaf е на цена от 17000 Евр. 200км пробег / Батерията зарежда за половин час. Нов, с 10 години гаранция на батерията. В БГ същия е 23К, но пак разликата в цената при новите коли е минимална. Дори електричката излиза по-евтино, ако я караш служебно 5 години - харчи нищо.Простотията е че 200км в БГ са малко и липсват зарядни станции, така че зареждането за половин час в БГ можеш да го отпишеш към момента.
На пръв поглед изгжда добре и всички шарани веднага ще лапнат въдицата, но ...1/ Колко струва това нещо2/ Къде ще моде да се зарежда3/ Тази кола става ли и за извънградско шофиране4/ Българите в масовия скучай нямаме пари за повече от една кола в семейството, така че с този електомобил ще трябва да може да се ходи и навсякъде в България и евентуално и в чужбина5/ Използването на тези електомобили май ще доведе до повече коли по улиците6/ Не вярвам на Мартин Заимов
Защо никой не казва истината!Само се ДЕМАГОГСТВА!НЯМАТ МАСОВО БЪДЕЩЕ електромобилите, поне докато не се открие нещо принципно ново и революционно като батерии.Просто е БАТТЕРИИТЕ са изключително скъпи (сега и за дълги години напред и без алтернативни разработки на литиевите) и чисто теоретично НЯМА как да се заменят масово ДВГ вигателите.Към момента(и в близките поне 20-30г.) електромобила излиза много по-скъп от ДВГ автомобилите - това по официална евро информация!
При нас за съжаление всичк е свързано с далавера, в момента, или в бъдеще. Затова няма развитие, затова сме изостанали и от изостаналите.Подозирам, че ако някога все пак се разпространи тази теххнология и у нас, то електричеството ще стане 3лв/кв, а летните месеци ще бъде 5лв/кв.Иначе това е бъдещето, ама някак си съм скептичен за България.
Плахо да попитам, а каква е цената на колата, а на батерията?Преди години сравнявах бензинова с дизелова кола и се оказа, че от икономията на "евтиния"дизел ми трябват 100 000 км за изравняване на цената на автомобила.
Нещо много често се споменава Столична община... Първо се появява в общински сайт, после се заговаря за гласуване на едни пари...един вид лелките на Борисов, т.нар. кметици ще усвояват едни пари.
Ако стане това след година ще е супер, но се съмнявам. У нас всичко става много бавно, или не става.
За автобусите е факт - на ток се кара много по-евтино от колкото на нафта. В много общини в З.Е. вече започват да ги внедряват.Ако и лизинга си заслужава, приветствам идеята.
Мини градски електромобил Made in Bulgaria! Кога?