Част от флотилията безпилотни коли на Google. Снимка: Ройтерс
fallback

Безпилотните коли не са толкова безопасни, пише базираното в Калифорния потребителско издание Consumer Watchdog. Само за година автономните коли на Google са регистрирали цели 272 аварии, като при 13 от тях е трябвало да се намеси шофьор, за да се избегне катастрофа.

Данните за възникналите проблеми разкрива документ на Департамента за моторни превозни средства на щата Калифорния. Въпросните 272 аварии са регистрирани в периода между септември 2014 г. и ноември 2015 година, за който автономните машини на Google са навъртели почти 700 000 км.

Към момента изискванията са във всеки безпилотен автомобил да има шофьор, който да поеме контрола на колата при евентуален проблем. При 13 от ситуациите именно шофьорът е бил причина да не се стигне до катастрофа, сочи информацията.

Consumer Watchdog твърди, че в това отношение най-добре се представят автономните коли на Tesla, при които няма регистриран случай, в който е била необходима намесата на шофьор.

При автономните коли на Nissan шофьорите са се намесили в управлението 106 пъти за пробег от общо 2400 км.

При марката Mercedes-Benz подобни намеси е имало цели 1051 пъти за пробег от 2700 км.

Показателят при безпилотните коли на Volkswagen е 260 пъти за 24 000 км, при тези на Delphi - 405 за над 26 000 км, а при Bosch - 625 пъти за 1500 км.

Причините за намесата на шофьора са най-различни, като най-често са свързани със закъсняла реакция на безпилотния автомобил при спиране или потегляне, неотчитане на маркировка, неравномерно ускорение и т.н.

Припомняме, че Google вече показа работещ прототип на безпилотен автомобил, в който няма нито волан, нито педали. Т.е. при евентуален проблем пътуващите в колата няма да могат да поемат контрола над нея.

Още за безпилотните коли вижте в Automedia.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

10

dp

преди 8 години

Безпилотни коли естествено ще има и то не в много далечно бъдеще.Но не от гугъл - или поне не от същите хора, които мъчат каквото мъчат сега.То взимат решения да слязат от аутобана когато няма никаква причина, то се опитватда сменят лента по убийствен начин - едни от BBC бяха тествали една кола ицялата история беше изприщване и ръчни намеси да не стане голяма беля.С омазания подход на гугъл (и не само....) към писането на софтуер няма да я бъде.

9

Анонимен

преди 8 години

Това, което статията премълчава за колите на Google е, че катастрофите не са ставали по вина на техните коли, а на околните шофьори. При един от инцидентите заблеян шофьор се натресъл в една от колите на Google, спряла на кръстовище. В друг случай при завой на кръстовище друг шофьор, който преминавал на червено блъснал странично кола на Google. И други подобни. Преди време точно в този вестник бяха описани тези случаи. Ама кой да помни какво е писал преди няколко месеца?

8

Анонимен

преди 8 години

Когато кара жена ми в града ми се налага да се намесвам по 20-30 пъти на 10 километра. Така че резултатите на автономните автомобили никак не са лоши.

fallback