Част от флотилията безпилотни коли на Google. Снимка: Ройтерс

Безпилотните коли не са толкова безопасни, пише базираното в Калифорния потребителско издание Consumer Watchdog. Само за година автономните коли на Google са регистрирали цели 272 аварии, като при 13 от тях е трябвало да се намеси шофьор, за да се избегне катастрофа.

Данните за възникналите проблеми разкрива документ на Департамента за моторни превозни средства на щата Калифорния. Въпросните 272 аварии са регистрирани в периода между септември 2014 г. и ноември 2015 година, за който автономните машини на Google са навъртели почти 700 000 км.

Към момента изискванията са във всеки безпилотен автомобил да има шофьор, който да поеме контрола на колата при евентуален проблем. При 13 от ситуациите именно шофьорът е бил причина да не се стигне до катастрофа, сочи информацията.

Consumer Watchdog твърди, че в това отношение най-добре се представят автономните коли на Tesla, при които няма регистриран случай, в който е била необходима намесата на шофьор.

При автономните коли на Nissan шофьорите са се намесили в управлението 106 пъти за пробег от общо 2400 км.

При марката Mercedes-Benz подобни намеси е имало цели 1051 пъти за пробег от 2700 км.

Показателят при безпилотните коли на Volkswagen е 260 пъти за 24 000 км, при тези на Delphi - 405 за над 26 000 км, а при Bosch - 625 пъти за 1500 км.

Причините за намесата на шофьора са най-различни, като най-често са свързани със закъсняла реакция на безпилотния автомобил при спиране или потегляне, неотчитане на маркировка, неравномерно ускорение и т.н.

Припомняме, че Google вече показа работещ прототип на безпилотен автомобил, в който няма нито волан, нито педали. Т.е. при евентуален проблем пътуващите в колата няма да могат да поемат контрола над нея.

Още за безпилотните коли вижте в Automedia.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase