Всяка комуникация може да направи гафове, коментира в ефира на телевизия Bulgaria ON AIR проф. Христо Кафтанджиев по повод дизелгейт скандала около Volkswagen.
"Въпросът в случая е дали VW са се рекламирали като екологична кола, тъй като има разлика между маркетинг и маркетингови комуникации. Например, рекламната агенция, която е работила с VW може изобщо да не е знаела, че е имало проблем с програмното осигуряване. И в този смисъл не е грешка, ако не го е знаела. Това е грешка на мениджмънта на компанията. Те може просто да не са спуснали информация към рекламната агенция, а вече ако тази агенция е знаела и е направила екологична реклама на VW, това вече е грешка на рекламната агенция", поясни проф. Кафтанджиев.
На въпрос на водещия не е ли грешка да "послъгваш на такова високо ниво" проф. Кафтанджиев уточни, че няма яснота къде е станал "фалът".
"В този смисъл може да гаф на мениджмънта, а не на рекламната агенция", коментира той и посочи, че не си спомня VW да са наблягали особено на екоимиджа в маркетинговите комуникации, за разлика от други автомобилни компании.
Скандалът доведе до огромни сривове на пазара им, както и на имиджа на компанията, каза още той.
Черният PR в някои случаи е прекрасна стратегия, която води до големи печалби, но за Volkswagen няма печеливша стратегия от този скандал, обясни експертът.
"Трябва да влезе някакъв Господ в мениджмънта им, нещо от рода на Стив Джобс. Разбира се, един от начините за измъкване е глобата, която обаче може да досъсипе компанията. Другото е – рязко завъртване към екологичност на компанията", смята професорът.
Той припомни, че подобен гаф стана и с "Бритиш петролеум" с големия разлив в Мексиканския залив и зверските глоби, които бяха наложени на компанията.
Целият разговор чуйте във видеото на Bulgaria ON AI.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
20
ехо....
преди 8 годиниМуха и министър се убиват с вестник.в случая бизнес
19
Анонимен
преди 8 годиниИнтересно е колко много хора не са били чували досега за VAG, а сега почват да ги коментират. Да VW са направили страшно голям гаф и сега ще си понесат последствията, но наистина ли вярвате, че това са единствените дизелови двигатели, които са 10-40 пъти над нормата? Просто САЩ се възползват от момента да нанесат удар върху Германската икономика, но това са неща които са се случвали в миналото и ще продължат да се случват.
18
Анонимен
преди 8 годиниТоя па от къде го изкопахте. Не е ясно къде е грешката и не били рекламирали еко автомобили - пълни глупости.Нали печелиха награда за зелени двигатели на годината clean diesel и кви ли още не простотии.Тая компания винаги е била бутана и подкрепяна от държавата и пълна с корупция и схеми. Ако започнат да ги съдят и за видните доказани дефекти ще ги пръснат от всякъде. Ама баба Меркел ще се намеси пак и ще спаси СОЦВаген.