Снимка: БГНЕС
fallback

Гръцката медия „Прототема“ разпространи аудиозапис на последните секунди от разговора между машиниста на катастрофиралия влак и началника на гарата.

Машинистът: Лариса, чувате ли?

Началник гара: С номер 47 минавате покрай червения изходен светофар до новия входен светофар на Парос.

Машинистът: Василий, тръгвам ли?

Началник гара: Тръгваш, тръгваш. Готово, на добър час! Хайде, на добър час!

Локомотивът на пътническия влак беше вдигнат с кранове около обяд на 2-ри март. На място продължават да работят около 200 души – пожарникари, военни и доброволци.

Моментът на удара в няколко фатални секунди. Запис от камера за видеонаблюдение показва как пътническият влак се удря челно в товарния. Двете композиции са се движили с 120 км/ч и 160 км/ч, казват разследващите.

Ударът е без спирачен път и толкова силен, че избухва огромен пожар, който изпепелява първите 4 вагона от композициите, разказват пред bTV доброволци, които вече 30 часа търсят оцелели.

"Около 20 души са все още в неизвестност, но не знаем дали има и още хора под ламарините. Днес все още не сме намерили тела, защото сутринта възстановихме търсенето. Вчера късно намерихме едно тяло. Мислим, че е на единия машинист", казва спасител от доброволния отряд към район Магнисия.

Пожарникарите и доброволците не спират работа дори през нощта.

"Ние сме доброволчески отряд. Дойдохме от Солун с четири автомобила и сме общо 16 души", казва за bTV и доброволецът Никос Димитрос.

Според ЖП експерти причината за тежкия инцидент не е само човешка грешка, но и лошата инфраструктура и ръчната сигнализация на железниците.

"Познавам много добре гръцките железници и бих казал, че това е системна грешка. Определено нивото на гръцките железници е по-лошо от българското - като кадри, инфраструктура и дори като организация. Казано на железничарски език системата е разградена", каза за bTV проф. Симеон Ананиев - Асоциация на железопътните предприятия.

Разследването за причините за катастрофата продължава.

Ηχητικό ντοκουμέντο: Ακούστε τις μοιραίες εντολές του σταθμάρχη που έφεραν την τραγωδία pic.twitter.com/bfe01qlXyt

— protothema.gr (@protothema) March 2, 2023

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

28

баба мара

преди 1 година

държавните железници приватизирани от итал компания монтирана модерна системаза управление но няма обучен персонал и ето го резултата в българия пък всекиден има авария с някои влак за сега се отърваваме само със закъснения

27

Анонимен

преди 1 година

Къв Василий, бе. Да не е руснак. Василис е!

26

Варна

преди 1 година

Мирна праха на тези нещастни хора! Ако в България влаковете се движеха с 160, Варна София щеше да отнема 3 часа. Нямаше да има нужда от друг транспорт. Пътуването със самолет отнема също 3 часа с чакането и транспорта до летищата. Мечти някакви.

fallback