Гръцката медия „Прототема“ разпространи аудиозапис на последните секунди от разговора между машиниста на катастрофиралия влак и началника на гарата.
Машинистът: Лариса, чувате ли?
Началник гара: С номер 47 минавате покрай червения изходен светофар до новия входен светофар на Парос.
Машинистът: Василий, тръгвам ли?
Началник гара: Тръгваш, тръгваш. Готово, на добър час! Хайде, на добър час!
Локомотивът на пътническия влак беше вдигнат с кранове около обяд на 2-ри март. На място продължават да работят около 200 души – пожарникари, военни и доброволци.
Моментът на удара в няколко фатални секунди. Запис от камера за видеонаблюдение показва как пътническият влак се удря челно в товарния. Двете композиции са се движили с 120 км/ч и 160 км/ч, казват разследващите.
Ударът е без спирачен път и толкова силен, че избухва огромен пожар, който изпепелява първите 4 вагона от композициите, разказват пред bTV доброволци, които вече 30 часа търсят оцелели.
"Около 20 души са все още в неизвестност, но не знаем дали има и още хора под ламарините. Днес все още не сме намерили тела, защото сутринта възстановихме търсенето. Вчера късно намерихме едно тяло. Мислим, че е на единия машинист", казва спасител от доброволния отряд към район Магнисия.
Пожарникарите и доброволците не спират работа дори през нощта.
"Ние сме доброволчески отряд. Дойдохме от Солун с четири автомобила и сме общо 16 души", казва за bTV и доброволецът Никос Димитрос.
Според ЖП експерти причината за тежкия инцидент не е само човешка грешка, но и лошата инфраструктура и ръчната сигнализация на железниците.
"Познавам много добре гръцките железници и бих казал, че това е системна грешка. Определено нивото на гръцките железници е по-лошо от българското - като кадри, инфраструктура и дори като организация. Казано на железничарски език системата е разградена", каза за bTV проф. Симеон Ананиев - Асоциация на железопътните предприятия.
Разследването за причините за катастрофата продължава.
Ηχητικό ντοκουμέντο: Ακούστε τις μοιραίες εντολές του σταθμάρχη που έφεραν την τραγωδία pic.twitter.com/bfe01qlXyt
— protothema.gr (@protothema) March 2, 2023Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
28
баба мара
преди 1 годинадържавните железници приватизирани от итал компания монтирана модерна системаза управление но няма обучен персонал и ето го резултата в българия пък всекиден има авария с някои влак за сега се отърваваме само със закъснения
27
Анонимен
преди 1 годинаКъв Василий, бе. Да не е руснак. Василис е!
26
Варна
преди 1 годинаМирна праха на тези нещастни хора! Ако в България влаковете се движеха с 160, Варна София щеше да отнема 3 часа. Нямаше да има нужда от друг транспорт. Пътуването със самолет отнема също 3 часа с чакането и транспорта до летищата. Мечти някакви.