Мениджърът на Ливърпул Брендан Роджърс може само да мотивира служителите си с подобно "обещание" . Снимка: Reuters

Чувствате ли се демотивиран? А животът в службата ви монотонен и скучен ли е? Дори да сте мениджър тези усещания може да не са ви чужди. Но как да бъдете ефективен лидер и мениджър в този променящ се свят, когато самият вие не се чувствате мотивиран?

Според нова анкета голяма част от днешните мениджъри управляват служителите си чрез стресиращ подход. Но това е защото самите те усещат натиск от ръководството и им е много по-лесно да мачкат своите подчинени, отколкото да се опитат да ги мотивират чрез позитивни методи.

Ето защо колкото и да сте пренатоварен, ако усещате, че екипът ви е неефективен, може би трябва да се опитате да управлявате вашите служители чрез други методи. А ето и какво не трябва да правите:

1. Не фаворизирайте определени служители. Това, че определен служител има дадени добри качества, не го прави страхотен във всичко и ще е грешка да го очаквате от него. Специалистите казват, че ефектът на ореола е равен на ефекта на Дявола. Тоест само ще навредите на мотивацията на вашия служител и ще озлобите другите към него.

2. Не унижавайте служителите си особено пред други хора/служители.

3. Не подценявайте обратната връзка само защото имате доверие на вашите служители и смятате, че те знаят или че са разбрали как да свършат работата. Един добър мениджър трябва да има добра обратна връзка със своите подчинени. Това означава, че ще научава и отрицателните, и положителните резултати навреме, така че да може да предприеме действия, ако се налага.

4. Не подценявайте силата на продължителните служебни разговори за изграждане на доверие и по-продуктивни връзки между вас и служителите ви. Тоест общувайте с тях пълноценно.

5. Не си мислете, че вашият екип интуитивно знае какво е печеливша стратегия. Най-важната роля на мениджъра е да изясни на подчинените си какви са очакванията на фирмата в числа и проценти и след това да помогне на хората си да постигнат тези цели.

6. Не си мислете, че хората ще разберат мотивите зад по-крайните ви решения отново интуитивно. По същия начин не обвинявайте за всички лоши решения по-висшестоящия от вас мениджмънт или някой друг отдел. Служителите няма да ви разберат, ако не им обясните точно ситуацията.

Останалото прочетете в Tialoto.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase