Снимка: sxc.hu

До скоро си мислехме, че икономиката може да се подобри и кризата да отмине, но се оказва, че съкращенията продължават с пълна сила, а глобалната безработица расте непрекъснато.

Всичко това потвърждава онова, което дълбоко в себе си вече знаем. Работодателите не са склонни да наемат нови хора, а искат висока производителност от малцината си служители. Във връзка с това, идвайки преди началото на работното време, оставайки след него, работейки и в събота и неделя с желанието да удовлетворим очакванията на шефовете, ние на практика оставаме без време за личен живот.

Но преди да жертвате личното си щастие заради фирмата, спомнете си, че каквито и да са целите на компанията, тя едва ли очаква от вас вие да ги постигнете еднолично. Имайте предвид, че човекът, който е най-вероятно да се погрижи за вашите лични интереси, е този, който ви е гледал в огледалото тази сутрин.

Предлагаме ви ръководство как да оцелеете в днешните трудни времена, без да се поболеете без време или да останете стара мома/ерген.

Впрегнете биологичния си часовник. Разберете кое време от деня е най-добро и съответно най-неподходящо, за да свършите дадена сложна задача. Всеки си има моменти, в които е по-креативен и други, в които е по-ленив. Например, ако до обяд сте най-активен, опитайте се да отхвърлите повечето задачи тогава. Оставете дейностите, които изискват по-малко внимание за следобеда, когато енергията ви е по-малко.

Избягвайте честите почивки по време на работния ден. Всеки път, когато напускате бюрото си за чаша кафе, вода или цигара, след това ви трябва време, за да възобновите концентрацията си върху работата си. Същото се отнася и за личните телефонни разговори и личната електронна поща. Колкото по-интензивно се съсредоточите върху служебните си ангажименти, толкова по-бързо ще си свършите работата и ще можете да се приберете вкъщи.

Оставете работата в офиса. Имаме предвид и физически, и психически. Не си носете „домашно" за вкъщи, освен ако не ви притиска някакъв краен срок. По-добре посветете вечерта си на своето семейство, половинка или приятели. Опитвайте се да избягвате разговорите за работа с тях, за да можете да се „изключите" напълно и да си починете от напрегнатия ден.

Ограничете имейлите в извънработно време. Ако ви е възможно, наложете си да не си проверявайте служебната електронна поща, когато не сте в офиса. Ако наистина имате нужда да следите имейлите си, то поне не започвайте дълга кореспонденция по работа, освен ако няма спешен случай.

Останалото прочетете в Tialoto.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase